Tam maken van twee parkietjes

Gestart door Ingrid van Moppes, december 21, 2017, 17:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingrid van Moppes

Hallo allemaal,
Mijn naam is ingrid en ben de trotse bezitter van twee grasparkieten van bijna zeven weken oud. Sorry heb nog geen leuke namen gevonden.
Als ik het goed heb gezien is het een man en een pop. Wel ieder uit een ander nest.
Ze doen het ieder heel goed.
Ik heb ze de eerste 24 uur met rust gelaten. Wel tegen ze gekletst enneten en drinken gegeven natuurlijk.
Ik ga sinds dag twee met mijn hand in de kooi (nou ja kooi ze hebben een kamer voliere tot hun beschikking van 150x60x60). Eerst vonden ze het goed, maar vanaf dag drie weten ze niet hoe snel ze weg moeten komen. Ze fladderen niet maar klimmen weg.
Hoe doen jullie dat of hoe hebben jullie dat toen gedaan?
Moet ik als ik met mijn hand in de kooi ga naar hun toe met mijn hand of gewoon er in doen en naderhand er weer uit halen? Gisteren beet de ene, maar ik heb mijn hand niet weggehaald pas na een paar seconden
Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar wil zo graag dat ze tam worden
Tot zover alvast bedankt

Loeky

#1
Hoi Ingrid,
Wat leuk dat je twee parkietjes hebt. Tam maken vergt veel geduld! Je kunt je hand in de kooi doen en dan rustig tegen ze praten. Ik zou niet met de hand achter ze aan gaan vangen. Je hebt dan kans dat ze bang van je hand worden. Doe je hand pas weer uit de kooi als ze rustig zijn dus niet meer fladderen. Neem de volgende dagen een stukje trosgierst in je hand dat vinden ze erg lekker. Ze zullen als je veel geduld hebt dan de trosgierst uit je hand gaan eten. Zo kun je ze langzamerhand tam maken. Maak ze eerst tam in de kooi voordat je buiten verder gaat oefenen. Het kost veel tijd en geduld en niet alle parkietjes worden tam. Bij de homepagina staat ook een kopje tam maken onder menu aan waar je er meer informatie over kunt lezen.

Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Ingrid van Moppes

inderdaad ik heb ze nu zo ver dat ze trosgierst uit mijn hand eten maar zodra ik,iets beweeg dan is het klaar.
Ik zal het heel jammer vinden als ik ze niet tam krijg, maar ja als het zo moet zijn dan is het maar zo.

Bedankt voor je tip ik ga even kijken bij het kopje tam maken