dwergpapagaai bij mijn twee grasjes?

Gestart door Baloetje, oktober 21, 2017, 18:37:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Baloetje

Hoi allemaal!

Ik heb nu een tijdje twee jonge grasparkietjes, en ze doen het super goed! De kooi is altijd open en ze zijn de hele dag door aan het spelen.

Nou hoorde ik via via dat de dwergpapagaai van mijn buurmeisje weg moet, omdat ze niet genoeg tijd voor het beestje heeft. Hij is super tam (drinkt uit je glas, en komt op je schouder ect) dus voor mij erg aanlokkelijk om dit beestje een huisje te bieden.
Ik ben zelf alleen pas nieuw in de vogelwereld, dus weet niet zo goed of deze combi goed gaat.
Wel zouden beide hun eigen kooi houden, maar ze delen wel mijn studentenkamer van 20M2.
Iemand tips?

Groetjes Anouk

Sara

Beste,

Leuk dat je twee jonge grasparkietjes hebt en dat het zo goed gaat! Grasparkieten en dwergpapegaaien zijn helaas geen goede combinatie, dus ik vrees dat je buurmeisje zal moeten zoeken naar een andere thuis voor haar dwergpapegaai.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Baloetje

Het bleek een bonte boer te zijn die al met grasjes samengewoond had. We hebben ze kennis laten maken en dat ging gepaard met wat spanning maar ook nieuwsgierigheid naar elkaar. We laten ze nu vaker 'daten' om elkaar te leren kennen. Door af en toe een playdate te doen kan zij haar vogeltje houden!

Dankjewel voor je reactie:)