3e parkiet erbij?

Gestart door JudithAbeltje, oktober 20, 2017, 08:38:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JudithAbeltje

Hallo,
Ik heb 2 parkieten van bijna 6 jaar. vorig jaar is de derde parkiet overleden. Deze 2 parkieten zijn helaas niet de beste maatjes, dwz ze accepteren elkaar maar zijn ook niet gezellig samen. Zou het helpen er een 3e (oudere) parkiet weer bij te zetten zodat er hopelijk weer een klik is? of is dat dan sneu omdat er een 'derde wiel aan de wagen' is als het met 1 wel klikt en de andere niet. Moet je er dan 2 nieuwe bij zetten? dan ben ik bang dat die het met elkaar leuk vinden en ik niks ben opgeschoten. Of is het beter een van de parkieten te 'ruilen' zodat ze beiden een betere klik hebben met een ander vogeltje..
Ze hebben een kamervoliere tot hun beschikking en aparte voer en drinkbakjes en genoeg schommeltjes/stokjes.
bedankt vast voor de reacties

Sara

Hallo!  :)

Aangezien ze in een kamervolière zitten, is er ruimte genoeg om er twee grasparkietjes bij te zetten. Dat lijkt me dan ook de beste optie, want oneven aantallen worden inderdaad afgeraden om de reden die je zelf aanhaalt; er valt dan meestal ééntje uit de boot. Als je er twee bijplaatst, vermoed ik dat je huidige parkietjes daar sowieso wel vriendschap van zullen ondervinden. Je kan wel best de twee nieuwelingen eerst in een apart kooi naast de kooi van je huidige parkieten zetten, zodat ze rustig aan kunnen kennismaken. Als je geen aparte kooi tot je beschikking hebt, kan je best het interieur van je huidige kooi veranderen voor je de twee parkieten erbij voegt. Houdt het in ieder geval zeker goed in de gaten, want vaak wordt er in het begin wel wat gekibbeld (zolang er niet gevochten wordt tot bloedens toe, moet je je geen zorgen maken). Oja, zorg zeker dat er evenveel mannetjes als popjes zijn, of meer mannetjes dan popjes. Meer popjes dan mannetjes leidt vaak tot problemen. Veel succes! Hou je ons op de hoogte?  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

JudithAbeltje

Dank je wel Sara voor je uitgebreide antwoord!
Ik denk dat ik er dan 2 bij ga zetten, ik zal het laten weten hoe het gaat!

JudithAbeltje

Het is me gelukt er 2 parkieten bij te vonden van dezelfde leeftijd! Ze hebben eerst de hele week met 2 kooien naast elkaar gestaan en gisteren met zijn allen in een kooi (met nieuwe inrichting). Tot nu toe gaat het goed! Ze moeten allen nog goed wennen maar geen geruzie :)

Kleintjes

Fijn te horen dat 't gelukt is :D
al'npaar dagen duren denk ik, dan loopt alles (hopelijk) soepeltjes :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses