nieuwe voilere

Gestart door Hoekie, augustus 17, 2017, 18:10:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoekie

Hallo,
Even een vraag..ik heb nu een kooi van ongeveer 80 x50 met 1 koppel grasparkieten.
Pop van 2016 en man van 2015.
Ik heb ze een half jaar en hebben nog geen eieren .
Pop wil wel maar man is laatste paar mnd niet erg actief.
Ze eten goed en ook veel bij elkaar op de stok.

Ik heb een nieuwe voilere gekocht van 190 hoog en 140 breed en 60 diep.
Is een koppel erbij verstandig en ook de man vervangen ???

Gr Hoekie

Sara

Beste,

zitten deze grasparkieten buiten? Ik vind een halfjaar niet zo lang voor parkieten om elkaar te kennen. Dat wil zeggen dat ze in het begin van het broedseizoen (februari) pas samen zaten. Ik neem aan dat je een broedblok in de kooi hebt hangen? Ik zou het broedblok eruit halen en het er volgend broedseizoen (vanaf februari 2018) opnieuw inhangen. Je kan er steeds een koppel bijplaatsen aangezien je de ruimte hebt. In dat geval moet je volgend broedseizoen drie broedblokken op dezelfde hoogte in de kooi hangen, zodat ze genoeg keuze hebben en er geen ruzie wordt gemaakt om een broedblok. Waarom zou je de man vervangen? Is het zo belangrijk voor je dat ze een nestje hebben? Je kan dieren niet dwingen om aan kleintjes te beginnen, dus het lijkt me nogal sneu om daarom een parkietje te vervangen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Hoekie

Hoi
Bedankt voor de info ..ze zitten inderdaad buiten en hebben een nestkast

Sara

Dan zou ik het broedblok er uithalen tot volgend broedseizoen. September is sowieso het einde van het broedseizoen en dat is niet meer lang genoeg om nog een nestje groot te brengen. Best dat je vanaf februari-maart volgend jaar (als het dan niet meer vriest 's nachts) het broedblok er opnieuw inhangt. Dan zullen er vast kleintjes komen. ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes