Mijn tip voor nagels knippen

Gestart door Jacyntha, mei 14, 2018, 21:25:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacyntha

Tijdje rondgespeurd naar tips voor nagels knippen, nu kwam ik veel tegen waarbij je toch de parkiet op een manier moet vasthouden of leggen die niet fijn is. Nu zijn de meeste opties ook niet in je eentje te doen.

Nu heb ik vanmiddag iets uitgeprobeerd wat wellicht niet voor iedere parkiet zal werken maar bij mij ging het perfect en daarom wil ik het met jullie delen:

Zelf heb ik een rond nagelschaartje speciaal voor huisdieren, deze heb ik een aantal keer voor de kooi gehouden samen met trosgierst, mijn parkietje at de trosgierts en was al snel gewend aan het schaartje.

Je kunt het doen met alles waar je parkietje maar dol op is waardoor hij tegen de de tralies aan komt hangen en druk gaat eten. Je zal zien dat je parkietje met zijn te lange nagels over de tralies naar buiten komt, schaartje om het nageltje langs de tralies zodat je niet per ongeluk ergens anders in kan knippen. En knip zo het scherpe puntje eraf.

De kunst is om geregeld het lekkers te verschuiven zodat er steeds een ander scherp puntje van een nageltje uit steekt die je af kan knippen. Mijn parkiet had het amper door. Hoop dat jullie er wat aan hebben en misschien zijn er wel meer mensen die het zo doen?

Iris7

Slim! Ik heb ook zo'n schaartje liggen, dus ik ga het zeker proberen. Zolang ze stil willen blijven zitten natuurlijk ;)
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Jacyntha

Ja als je een erg druk bewegend parkietje hebt word het gevaarlijk je hebt impers het pootje niet onder controle. Ik deed ook eerst vastknijpen met het schaartje op het nagel puntje en als je zeker weet pas doorknijpen dan kan het bijna niet fout. En nooit meer dan alleen het scherpe puntje. Ben benieuwd als je het hebt geprobeerd wat je ervaring is?

Iris7

Tot nu toe zijn ze iets te beweeglijk/wantrouwend als ik op deze manier ze probeer te benaderen, maar wie weet lukt het met wat meer geduld in de toekomst wel.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).


Kiddo

Bedankt voor de tip.
Ik ga het zeker proberen, als de nageltjes te lang worden.

Een andere tip die ik wil toevoegen.
Ik heb ook een mineraalstok in de kooi zitten, die dik en ruw is. Deze heb ik op hun favoriete plekje gehangen. Hierdoor zitten ze er veel op, en slijten de nageltjes op een natuurlijke manier af en hoef je veel minder vaak zelf te knippen.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky