Zieke parkiet

Gestart door RobbertNL, september 01, 2017, 14:50:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobbertNL

Beste,

Onze parkiet Bassie is nu twee dagen ziek. Hij zit bol, slaapt bijna alleen maar en eet niet meer. Heel soms eet hij grit op de bodem. Verder tettert hij ook niet meer.
Vandaag zijn we naar de dierenarts gegaan (geen vogelarts) en daar kregen we een kuur voor Bassie, genaamd Novadox. Echter staat er op het doosje dat dit alleen voor honden en katten is. Kunnen we dit nou toedienen bij Bassie, of moeten we op zoek naar een ander kuurtje?
Bij voorbaat dank!

Sara

Hallo,

Ik heb er geen ervaring mee en heb het ook nog niet vaak gehoord dat er Novadox meegegeven werd. Wel kon ik op dit forum met de zoekfunctie twee topics vinden van leden die ook Novadox meekregen, maar zo te zien was dit ook telkens van een gewone dierenarts. Er staat ook niet in de topics hoe het uiteindelijk afgelopen is. Er werd in deze topics ook aangeraden om een echte vogelarts te raadplegen, want dierenartsen kennen meestal veel te weinig van vogels. Ook ik ben ooit bedrogen aangekomen door met een grasparkietje naar een dierenarts te gaan, helaas wonen voor mij alle vogelartsen minstens een uur ver. Je kan hier de lijst met vogelartsen zien: https://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Vele groetjes en beterschap,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes