Iets mis met snavel

Gestart door Its_me.ly, september 25, 2017, 15:40:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Its_me.ly

Hallo!

Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden twee parkieten gekocht. Alles gaat tot nu toe erg goed, maar de snavel van een van mijn parkieten (genaamd Blue) begint er wat raar uit te zien. Verder gedraagt ze zich gewoon normaal en speelt met Hooper (de ander) en eet genoeg. Wat is er mis met de snavel van Blue en wat kan ik eraan doen? Ik heb wat foto's gemaakt van Blue (de groene).


Rammetje

#1
Volgens mij is het schurftmijt. Er is hier op het forum zeker iemand die weet wat je daar aan kan doen. Ik heb daar gelukkig nog nooit mee van doen gehad. Vaseline smeren op de snavel staat me iets van bij. En de andere parkiet zou ik dan uit voorzorg ook behandelen want het is zeer besmettelijk. Succes ermee!

Kleintjes

Ik sluit me aan bij Rammetje. Ziet er inderdaad uit als beginnende schurft. Dit kun je goed behandelen met vaseline, dit doe je dun op de snavel en neusdop waarbij 't wel enorm belangrijk is dat de neusgaatjes open blijven.
Je kunt de ander preventief behandelen, daar 't behoorlijk besmettelijk is.

De kooi kun je ontsmetten door hem met bv Dettol te wassen, heet af te spoelen daarna en goed te drogen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Its_me.ly

Bedankt voor de uitleg!
Ik heb al geprobeerd om vaseline te smeren, maar dit is een bijna onmogelijke taak.
Nadat ik het 1 keer met een wattenstaafje gedaan heb, zijn ze er bang voor geworden, en klimmen weg zodra ik het laat zien.
Daarom moest ik ze vandaag wel vastpakken om de snavels in te smeren, maar Hooper begon heftig te piepen...
Daarna heb ik Hooper wat trosgierst gegeven, dit at hij, maar Blue bleef stilletjes in een hoekje zitten.
Gaat het vertrouwen niet helemaal weg, als ik dit twee keer per dag twee weken lang blijf herhalen????
Hoe doen anderen dit??