voorstellen en man of pop

Gestart door frey, september 21, 2017, 15:19:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

frey

Goedemiddag, mijn naam is Henny en na een tijdje hier als gast meegekeken te hebben op het forum heb ik mij gisteren aangemeld. ong. 2 maanden geleden hebben wij een jong parkietje aangeschaft van ong. 6 of 7 wk . Kiki was snel aan ons gewend en ook snel tam, stapte al vrij snel op en kwam na 2 dagen al uit de kooi, eten ging prima. omdat ik hele dagen thuis ben is Kiki vrij veel uit de kooi. kon ook al snel de weg zelf terug vinden. Kiki is altijd bezig,kletst de hele dag, is heel nieuwsgierig maar laat echt wel merken als ie iets niet wil of juist wel. Als ze in de keuken is wil ie uit de kraan drinken of lekker er onder badderen, zo leuk. Omdat het met Kiki supergoed gaat hebben we besloten er een vriendje bij te nemen,dat hebben we dan ook afgelopen zondag gedaan. We wilde wel een man omdat we nog niet zeker weten wat Kiki is. We denken zelf een popje nl... deze man is ouder dan Kiki maar hoe oud is niet precies bekend. Zijn snavel is al blauw en zit goed in zijn veertjes. we hebben Kiki en Coco laten kennismaken en dat ging best goed. Coco was wat rustig natuurlijk en Kiki speelde echt wel de baas. al snel zaten ze elkaar te voeren en lijkt het tot nu toe prima te klikken. Coco is een rustig parkietje, doet  alles wat Kiki doet en kwam dan ook al snel op de hand en vliegt ook al lekker rond in de kamer en zit op de speeltuin gezellig naar buiten te kijken en te spelen met Kiki.  Het stel begint al maatjes te worden. Maar ja nu zijn wij toch echt wel nieuwsgierig wat het geslacht van Kiki is. die is nu in de jeugdrui dus zal het toch ook niet al te lang meer duren. snavel van Kiki is meer lila met wit rond de ringen en bij Coco echt blauw. Kunnen de experts onder jullie het zien? Ik plaatst een foto mee. bedankt alvast, groetjes Henny.

Rammetje

Kiki is 'n popje, de tweede foto is te onduidelijk. Kun je van Coco alleen eens 'n foto plaatsen.

frey

Bedankt voor je reaktie, ons vermoeden juist dus dat kiki een popje is :)
Bij deze een foto van Coco. Kun je aan de hand van dezefoto ook zijn leeftijd misschien schatten of is dat te moeilijk?

Rammetje

De leeftijd is na de eerste jeugdrui moeilijk te schatten, meestal hebben ze dan ook al 'n iris ring. Of het 'n man is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Op de laatste foto vind ik de neus dop wel veel lijken op die van Kiki. Maar als ik dan de tweede foto bekijk waar ze samen opstaan lijkt hij wat donkerder, het is dikwijls maar, hoe valt het licht erop. Ik heb twee mannen en misschien kun je op het kleine fotootje van mijn profiel de kleur bekijken.

frey

De dop van coco is wel echt blauw met ook wat wit in tegenstelling tot die van kiki die lila is. We hopen maar dat het echt een man is.  Bij die van jouw zijn de doppen donkerder blauw maar zijn waarschijnlijk volwassen of zegt dat niet veel. Maar even afwachten dan of coco  zijn dopje nog verkleurt.
Vechten 2 popjes altijd als ze samen worden gezet? Dat doen ze nl niet maar Kiki is wel duidelijk de baas, soms wat pikken en is er als de kippen bij als coco aaandacht krijgt. Kiki is overigens coco wel veel aan het voeren en coco zoekt Kiki ook wel vaak op.

frey

Citaat van: frey op september 21, 2017, 22:21:21
De dop van coco is wel echt blauw met ook wat wit in tegenstelling tot die van kiki die lila is. We hopen maar dat het echt een man is.  Bij die van jouw zijn de doppen donkerder blauw maar zijn waarschijnlijk volwassen of zegt dat niet veel. Maar even afwachten dan of coco  zijn dopje nog verkleurt.
Vechten 2 popjes altijd als ze samen worden gezet? Dat doen ze nl niet maar Kiki is wel duidelijk de baas, soms wat pikken en is er als de kippen bij als coco aaandacht krijgt. Kiki is overigens coco wel veel aan het voeren en coco zoekt Kiki ook wel vaak op.
Bij deze een duidelijker foto, iemand een idee?

Rammetje

#6
Citaat van: frey op september 22, 2017, 11:01:45
Bij deze een duidelijker foto, iemand een idee?

Ik ben toch bang dat Coco ook 'n pop is. Maar er zijn hier zeker mensen die er meer verstand van hebben dan ik. De neusdoppen van mijn mannen zijn inderdaad heel donker tegen het paarse aan.

En twee popjes kan ook goed gaan hoor, zoals ik lees kunnen ze het samen goed vinden. Beetje ruzie maken is normaal, en er is er altijd eentje de baas, ook dat is heel normaal. Wacht gewoon lekker af wat het wordt. Veel plezier met Coco en Kiki.


Rammetje

Ik kom terug op mijn eerder antwoord. De foto waar ze allebei opstaan met de ondertiteling "coco en kiki" ging ik ervan uit dat Coco ook linkse stond en Kiki rechts. Nu ik de foto's nog eens goed bekeken heb is volgens mij Kiki (linkse op de foto) toch een man en Coco een pop. Sorry ik begrijp dat het nu wel heel verwarrend overkomt allemaal.

frey

Oh haha.... dat geeft niet hoor. Ik begrijp dat het sws moeilijk is bij jonge vogeltjes. Dat Kiki toch een man blijkt te zijn zou in dit geval goed uitkomen nu blijkt dat coco een popje is. Na verhalen te lezen hier en op meerdere forums gaan 2 popjes vaak niet zo goed. Tussen deze 2 vind ik het supergoed gaan na 5 dagen dus zou me niets verbazen als het een koppeltjes is.  Maar nogmaals bedankt voor je reactie



Loeky

Dit is inderdaad een koppeltje. Ik heb 3 vrouwtjes en een mannetje en dat gaat prima. De 3 vrouwtjes zitten bij elkaar in de kooi en dat gaat goed. Natuurlijk mogen ze er regelmatig uit. Er zijn dus ook uitzonderingen!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19