2 parkietjes tam maken

Gestart door NietjeGroen, augustus 21, 2017, 08:54:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NietjeGroen

Hallo allen,

Sinds 3 weken heb ik 2 parkietjes; Tommie en George. zij zijn nu ruim 9 weken oud en inmiddels goed gewend bij mij! Ik weet dat 2 tam maken lastiger is, maar ik ben toch aan het proberen. Ik begon met een stukje trosgierst tussen duim en wijsvinger aan te reiken, eerst van achter de tralies, later met hand in de kooi. George pikte dit vrij snel op en heeft zelfs al een hapje vanuit mijn open hand genomen! Echt er op zitten doet hij nog niet, maar ik geloof dat dit wel gaat komen. Tommie is echter een stuk verlegener; hij fladdert rond als George bij mij eet, of zit er naast en kijkt angstig. Zodra ik het stukje trosgierst iets meer naar Tommie toe beweeg, vliegt hij meteen in paniek weg. I kdacht dat hij misschien van George zou afkijken, maar inmiddels ruim 2 weken later gebeurt dit nog niet. Misschien ben ik te ongeduldig?

Nu bedacht ik gisteren met een langer stuk trosgierst te proberen; dit lukte wel! Tommie kwam ook eten, samen met zijn broertje George. Zelfs met hand in de kooi. het was wel echt een lange draad. Kan ik nu zo verder gaan en steeds ee nstukje trosgierst inkorten zodat hij bekender raakt met mijn hand? Wat denken jullie?

Groetjes, ook van Tommie en George