Nieuw grasparkietje na overlijden?

Gestart door Trix en Dax, augustus 13, 2017, 17:06:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Trix en Dax

Daarstraks is 1 van mijn grasparkietjes (2 mannetjes samen aangekocht 4,5 jaar geleden) overleden na een korte ziekte. :'(

Hoe moet het nu verder? Dit waren mijn eerste grasjes die ik hield.  Ik ben alleenstaande en als ik ga werken of zo zit hij nu uren alleen in zijn kooitje. Dat heeft hij in 4,5 jaar nooit meegemaakt. Ik wil er op korte termijn wel een nieuw grasje bij zetten. Zijn er zaken waar ik moet op letten of die ik beter niet doe?

Bijkomende opmerking: Trix de resterende grasparkiet heeft last van een snel groeiende snavel (heeft vroeger snavelschurft gehad) en moet ik daarom ongeveer elke 6 weken proberen te vangen om zijn snavel bij te knippen. Hierdoor is hij ook niet handtam geraakt. Trix is ook de dominante en Dax (overleden) was de volgzame.

Graag jullie input.

Trix en Dax

Even een verduidelijking: met hoe moet het nu verder bedoel ik, kan ik er gewoon een jong mannetje bij plaatsen of best een poppetje (niet om te kweken). Hoe moet ik ze aan elkaar voorstellen?

Ik ken iemand die Kakariki's kweekt, kan ik er misschien zo een mannetje of een popje bij plaatsen of geeft dat problemen. Ik weet dat Kakariki's groter zijn en mijn kooi is maar 70x50x45. Ik ga niet graag groter omdat het nu al een hels karwei is om Trix te vangen om zijn snavel bij te knippen.