Welke stap nu?

Gestart door InekeT, augustus 11, 2017, 15:00:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

InekeT

Hoi allemaal!

Afgelopen maandag heb ik een parkietje gekocht! ;D ;D
In het begin was hij natuurlijk een schijtluis, en zat ie muisstil op zijn stokje.
Nu is hij erg actief, knikt veel ja / knarst, speels met zijn speeltjes.
Wanneer ik mijn hand in de kooi doet blijft hij rustig zitten en kijkt een beetje ontspannen om zich heen.
Trosgierst eet hij ook uit de hand maar dit moet ik echt naar zijn bekje brengen, hij doet er geen moeite voor.
Er hangt ook vanaf de eerste dag trosgierst op zijn vertrouwde plekje, maar hier kijkt hij ook niet naar om.

Wat is de volgende stap in het tam maken?

Groetjes

Ps; hij gooit al zijn voer uit het bakje wat ie volgens mij helemaal leuk vindt. nu is het bakje leeg, ik vul hem niet meer omdat hij maar eerst alles moet opeten wat op de grond ligt, is dit een goede aanpak? hij zit nu wel steeds bij het bakje om te kijken of er al weer wat in zit. speelspullen heeft hij voldoende in de kooi, zoals wc rol en een houten hangding waar hij regelmatig aan hangt.

InekeT

Of zoals nu.. wanneer ik mijn hand er voor houdt lijkt het net of ie in slaap valt.. zijn oogjes vallen dicht en kijkt er niet naar om... net snoepzaad geprobeerd

Loeky

Geduld en blijven oefenen. Het kan ook zonder trosgierst. Hij of zij is nog maar een week en kan niet binnen een weekje al tam zijn. Snoepzaad zou ik niet geven, is niet gezond voor parkietjes. Oefenen veel met vinger voor zijn borstje en je zult zien dat hij of zij op een gegeven moment op je vinger stapt. Tam worden kost veel tijd en gaat bij de ene parkiet sneller als bij de andere. Veel succes! Pas als hij echt in de kooi tam is zou ik hem of haar er uit halen om zijn eerste vlucht door de kamer te maken.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

InekeT

super  bedankt voor de reactie!

NietjeGroen

Hoi Ineke,

Ik denk ook dat jij goed bezig bent hoor!

Zelf heb ik sinds 2 weken 2 parkietjes , Tommie en George, van inmiddels ruim 8 weken oud. Sinds 4 dagen eet George trosgierst uit mijn hand! Tommie wil nog niet; hij fladdert rond of zit naast George aarzelend te kijken of hij ook zal durven, maar durft dan toch niet. Ik vind het niet erg; ieder parkietje doet het op zijn eigen tempo. Ze lijken tevreden en blij en dat is het belangrijkste.

Ik ga nog even door met het trosgierst aanreiken, daarna wil ik het op een open hand met t rosgierst proberen of George en evt. Tommie dan ook komt. Heel spannend!

Maar ik wil maar zo zeggen, parkietjes geven hun eigen tempo aan, niet te snel willen en genieten gewoon van ze :)

Groetjes Leonie