Tweede parkiet

Gestart door Jolanda goedhart, juli 10, 2017, 09:12:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jolanda goedhart

Ik heb een parkiet(mannetje) Robin. Ik heb hem helemaal tam gekregen. Hij mag elke avond rondvliegen. Gaat in bad onder de kraan. En praat. Nu leek het mij leuk voor hem om er een bij te nemen. Heb dat gedaan na er met een hobbyist kweker over gesproken te hebben. Die vertelde mij dat het heel goed zou zijn voor mijn parkiet om een vriendje te hebben. Hij was de hele tijd in de weer met zijn spiegeltje die hij Tjoepie noemde. Die is nu weg. En wij hebben zijn vriendje Tjoepie genoemd.  Maar die wil niets met hem te maken hebben. Ik ben mij er van bewust dat de tijd kort is (2 dagen). Komt dit nog goed.of Heb Ik een grote fout begaan!

Met vriendelijke groet, Jolanda Goedhart

Rammetje


Kijk het nog even aan kan best nog goed komen, zolang ze elkaar maar niet verwonden is er niets aan de hand. En inderdaad twee dagen is nog heel kort, ze moeten nog aan elkaar wennen. Bij mij duurde het ongeveer 'n week. Mijn eerste parkietje Coco heb ik ongeveer anderhalf jaar alleen gehad voor ik er 'n tweede bij heb gekocht. Maar bij mij was het net andersom Coco wilde er in het begin niks van weten, nu zijn het heel dikke vriendjes. En het is zo leuk om te zin hoe leuk twee parkietjes met elkaar omgaan, hopelijk lukt het bij jou ook, succes ermee!!!





Kleintjes

Welkom.

Geef 't de tijd, gewenning is niet iets van 1-2-3 en klaar. Soms wennen ze snel, soms duurt 't wat langer.

Heb je de nieuwe gewoon er meteen bij gezet? Of ze eerst langs elkaar gezet in 2 kooien?
De kooi van je eerste parkietje, heb je die veranderd voordat de nieuwe erbij kwam? Dit zorgt er voor dat ze allebei aan iets nieuws moeten wennen, en vaak wennen ze dan sneller aan elkaar.
Op 'tforum kun je heel veeltips vinden, om parkieten te koppelen (bij elkaar te zetten).

Success :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jolanda goedhart

Dag vier.
Robin probeerd vriendjes te worden met Tjoepie.
(Korte geschiedenis. Die naam hebben we gepikt van een parkiet die we op you tube hebben gezien, en waar Robin gelijk helemaal weg van was. Die heeft hem ook deels leren praten. Robin had een spiegel waar hij tegen aan zat te praten. Die noemde hij Tjoepie.)
Nu dacht ik dat het leuker voor Robin zou zijn als hij een echt vriendje zou hebben.  Ik heb ze inderdaad gelijk bij elkaar gezet. Paar aanpassingen wat voer en waterbakjes betreft. En natuurlijk de spiegel eruit. Ze doen niet naar tegen elkaar. Maar gaan ook niet echt dicht bij elkaar zitten.
Gelukkig blijft Robin tot op heden een sociaal mannetje. Komt elke ochtend een kusje op zijn buikje halen. En s'avonds ffies vliegen en onder de kraan badderen. Zou het leuk vinden als Tjoepie zich daarbij gaat aansluiten. Ik heb geduld ;D ;D

Mieskoek

Hey Jolanda,

Ik heb twee jaar geleden hetzelfde gedaan en voor mijn 5 jarige parkiet een nieuw maatje gekocht.
Wat ik je kan adviseren is veel geduld hebben. Grasparkietjes moeten elkaar goed kennen als je wilt dat ze tegen elkaar aankruipen. Geef het nieuwe parkietje extra veel aandacht als je hem net zo tam wilt krijgen als je eerste parkietje. Het is namelijk ook belangrijk dat naast het feit dat hij je eerste parkiet gaat imiteren en nadoen, ook moet gaan leren dat jij zijn baasje bent en te vertrouwen bent. Veel bij de kooi zitten, eten geven uit de hand etc. Hardop praten, wanneer het avond is kun je proberen zijn wangetjes wat te kroelen.

Het is natuurlijk bij elke parkiet weer anders, maar deze tips kan ik je in ieder geval geven :) Succes en geniet van je nieuwe familielid!