bruine vlek neusdop catharinaparkiet

Gestart door amber, juli 01, 2017, 10:28:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

amber

Mijn catharinaparkietje van 1 jaar heeft ineens een bruine vlek op zijn neusdop. Wat kan dat zijn?
Het zit aan een kant. De andere kant ziet er normaal uit.

Loeky

Ik kan het niet zo heel goed zien. Misschien wordt ze geslachtsrijp?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

amber

De neusdop van een catharinaparkiet hoort kleurloos te zijn. Bovendien is het een mannetje ;) een kenner zei me dat het een verkoudheid of ontsteking zou kunnen zijn. Een verkoudheid geloof ik niet. Bij een ontsteking zou ik regelmatig een badje moeten geven en een stukje ui in zijn drinkwater kunnen doen. Als het moet, ga ik naar de dierenarts, maar dat kost hem zoveel stress dat ik dat liever niet doe als het niet nodig is.
ik hoop dat het zo duidelijk is. beide kanten van de neusdop vandaag:

amber

het lijkt wat weggetrokken. Zou het een blauwe plek kunnen zijn?

Loeky

#4
Sorry dat ik niet goed had gelezen dat je parkietje een man is. Het kan een blauwe plek zijn. Gedraagt je parkietje zich anders dan normaal?  Eet hij goed? Ik zou het goed in de gaten houden. Vertouw je het niet dan kun je altijd nog naar een vogelarts gaan.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Kleintjes

Blauwe plek is zeker mogelijk, echter zoals Loeky ook schreef: als je vriendje zich anders gedraagt dan normaal even naar de dieren arts (liefst vogelarts).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

vicky1993

Inderdaad, een dergelijke openbaring van een blauwe plek is bij deze parkieten normaal. Goed in de gaten houden en bij twijfel naar de dierenarts. Sterkte!