Zwakke broze snavel.

Gestart door Murlia, juni 15, 2017, 09:54:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Murlia

Onze parkiet kreeg opeens in een paar weken tijd een erg lange bovensnavel. Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en daar bleek hij een parasiet te hebben. Tegen de parasiet is hij nu behandeld en de snavel is een paar keer geknipt maar blijft nu erg broos.

Nu heb ik van de dierenarts Harrison recovery formula meegekregen, daar moet ik een papje van maken en met een pipetje geven.
Het probleem is dat het mij niet lukt om het zo te geven. Hij zit er helemaal onder en ik vraag me nog af of hij wat binnengekregen heeft.

Ik hoop dat iemand mij een andere manier kan aanraden om het toe te dienen.



Sara

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, daarom ben ik even gaan zoeken in het forum. Ik denk dat je misschien wel iets hebt aan de tips uit deze topics: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,8523.msg33550.html#msg33550 en  http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,10702.msg44594.html#msg44594.

Veel succes en beterschap!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Murlia

Bedankt voor de reactie Sara. Dit is helaas geen optie want ik moet het alleen geven.

Sara

Misschien is deze truc dan een optie om de tweede persoon te vervangen; https://www.parkietenfreak.nl/z-nagelsknippen.php? Ik hoop dat nog iemand anders tips heeft, want ik kan er helaas niet meteen iets anders voor vinden.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Murlia

Bedankt voor het meedenken Sara. Ik durf dit eigenlijk niet goed omdat ik bang ben dat het medicijn per ongeluk in zijn luchtpijp komt al hij achterover ligt.
Ik hoop dat er nog iemand een oplossing weet.

Sara