Parkietje overleden

Gestart door mickael, mei 23, 2017, 10:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickael

Hoi allemaal,

Gisteren is mijn parkiet op 3-jarige leeftijd overleden.

De manier waarop was een beetje raar, dus ik hoopte dat iemand hier misschien weet wat de oorzaak geweest kan zijn.

Nadat ik thuis kwam uit mijn werk viel me rond 19:00 op dat hij zat te slapen, terwijl de andere 2 lekker druk waren. Dat is niet echt normaal gedrag, maar ik dacht dat hij zich gewoon niet zo lekker voelde.
Ik zat hem goed in de gaten te houden, maar na een kwartier zag ik dat hij zijn rechter pootje probeerte te ontlasten maar niet kon intrekken.
Hij kon nog wel van tak naar tak springen,
Ook zat hij af en toe te kokhalzen en vlogen de zaadjes in het rond als hij met zijn koppie schudde.

Weer een kwartier later had ik hem uit de kooi genomen en toen zag ik dat hij slecht kon lopen, maar hij vloog weg, waarna er hele vreemde geluiden uit hem kwamen. Beetje krakerig ademhalen. Maar toen ik hem terugzette in de kooi leek hij wel rustig te worden.

Even later zag ik dat hij zijn evenwicht kwijt was. Hij viel voorover en achterover, maar kon het net aan met zijn vleugels redden.
Toen hij rustig op een wat dikkere tak zat heb ik hem een half uurtje gelaten, maar toen ik terug de kamer in kwam lag hij dood op de grond.

Er zat bloed op de bovenkant van zijn hoofd en op zijn snavel.

Wat ik vooral niet begrijp is dat het zo enorm snel ging. Binnen 1,5 uur van een beetje stil naar overleden.
Ook het bloed snap ik niet helemaal. Is dat een heftig intern probleem geweest?

Heeft iemand dit ooit meegemaakt, of een idee wat de oorzaak kan zijn?



Rammetje

Ik denk dat het een kroponsteking is geweest, dat kan heel vlug gaan. Heel veel sterkte met het verlies van je parkietje!

Iris7

Het is precies wat Rammetje zegt, het kan heel snel gaan. Bovendien is de kans erg groot dat je parkiet al langer ziek was, maar dat niet liet merken.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Loeky

Het kan van alles zijn geweest. Ik wens je heel veel sterkte toe!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19