Groeien

Gestart door Hinkep, juni 10, 2017, 10:57:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hinkep

Mijn parkietje  is van januari 
Hij zit nu niet mooi in de Veren en zijn staart en vleugels  zijn ook niet mooi volgroeid is dat normaal?
Hij kan ook niet vliegen nu

Sara

Beste

Hoelang heb je je parkietje al? Heeft hij nooit kunnen vliegen? Dit is in ieder geval niet normaal, het lijkt mij dat hij kruipersziekte heeft. Dit zorgt er voor dat de staart- en vleugelpennen uitvallen/ontbreken. Hier kan je meer lezen over kruipersziekte: https://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Ik sluit me volledig bij Sara aan. Ziet er inderdaad naar uit dat 't 'n kruipertje is.
'n Kundige vogelarts zou mogelijk uitsluitsel kunnen bieden.

Tevens zou ik adviseren om 'n andere kooi aan te schaffen; ronde kooien zijn eigenlijk helemaal niet geschikt voor vogels. Er is geen veilig hoekje om zich terug te trekken.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

@Kleintjes: Dat is een zeer goede aanvulling op mijn bericht, mij was het niet eens opgevallen dat het een ronde kooi is! :)

Nog even een extra aanvulling: Voor deze parkietjes kan je best laddertjes voorzien zodat ze overal goed bij kunnen. Ook als je je parkietje buiten de kooi wilt laten spelen, kan je best een laddertje voorzien van bijvoorbeeld de kooideur naar een speeltuin. Zo kan je het voor deze parkietjes net wat makkelijker maken. In ieder geval zijn ook deze parkietjes uitstekende vriendjes, die het, mits je wat aanpassingen doet, net zo goed naar hun zin kunnen hebben als parkietjes met het vermogen te kunnen vliegen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Hinkep

Dank je wel voor de informatie hij heeft nooit kunnen  vliegen 
Ik dacht zelf ook aan kuipers ziekte
Ik zal voor de nodige aanpassingen  zorgen dan komt het wel goed