Buitenvoilere met 4 parkietjes , zorgt dat voor overlast?

Gestart door Ttamm, maart 18, 2017, 17:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ttamm

Hallo allemaal
Wij willen onze 4 grasparkietjes graag naar buiten verhuizen in een mooie volière  (als het weer mooier wordt in mei ergens ) De reden is dat sommige gezinsleden toch wel wat last hebben van de parkietjes, we hebben een druk gezin en dan komen ze er nog wel eens bovenuit:). We hebben ze nu een jaar binnen. Voor de grasparkieten lijkt het me ook leuk, ze gaan er in ruimte op vooruit. Waar ik me zorgen om maak is of de buren er last van gaan krijgen. We wonen in een rijtjeswoning, vrij kleine tuinen. Wat is jullie ervaring hiermee? Groetjes

Sara

Welkom op het forum!

Ik heb lang een buitenvolière gehad met 4 grasparkietjes. Wij hadden wel een zeer grote tuin (open bebouwing), maar de volière stond eigenlijk tegen de haag tussen ons en één buur. Als die buur in zijn tuin kwam, zat die op zo'n 4 tot 8 meter van de grasparkieten. Wij hebben daar eigenlijk nooit klachten over gehad. Mijn ervaring is dat het een groot deel van de dag wel rustig is, als ze stilletjes kwetteren als ze spelen of eten. Een paar keer per dag is er ook wel wat gesakker en dat is natuurlijk een stukje luider, maar dat is normaal niet de gehele dag. Ik weet niet hoeveel je grasparkietjes nu sakkeren of grommelen doorheen de dag, maar ik vermoed dat je dat wel een idee geeft over hoe luidruchtig ze ook buiten zullen zijn.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Ttamm

Dank je Sara  voor je antwoord. Mij twijfel is dat het toch te luidruchtig zal zijn, 1 parkietje kan echt hard roepen. En tegen elkaar in maken ze best lawaai, op meerdere momenten per dag. Ik vind het niet zo erg maar sommige mensen vinden het echt hinderlijk. We gaan er nog maar eens goed over nadenken:)

ingeborg58

Dit topic is al wat ouder,maar ik heb ook vier parkietjes buiten zitten in een heel klein dorpstuintje.
De buren zitten er maar een paar meter vanaf. Ik heb nog nooit klachten gehad hoor!
In de zomer is het toch sowieso lawaaierig buiten want dan zit iedereen in de tuin te kletsen enzo.
Nooit het idee dat de parkieten teveel overlast geven.
Bovendien,bij de kweker waar mijn vogels geboren zijn zitten er wel 200 buiten! Ook gewoon in een hoekhuis in de stad.

Solarstone83

Vraag het anders even aan de buren ;) Ik heb ook 4 grasparkieten in m'n huiskamer zitten en ze produceren inderdaad flink wat geluid haha