Welke kleur is mijn parkiet?

Gestart door Pierlala, maart 05, 2017, 20:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pierlala

Ik denk zelf dat zij een Mauve Geelmasker is. Zijn mauve parkietjes bijzonder? Ik ben altijd al gek op deze kleur geweest, maar dat zij/hij een geel maskertje heeft vind ik heel bijzonder zelf. Ik weet niet of dit ook echt bijzonder is. Daarom vraag ik het aan de kenners. Ik heb momenteel niet echt nieuwe foto's dus ik post wat foto's die ik al gebruikt heb in een eerder topic.

Ook wilde ik vragen of er mensen zijn met violet parkietjes. Deze lijken me zo mooi! Ik heb deze nog nooit gezien en de foto's op internet lijken vaak ge-photoshopped. Ik zou jullie willen vragen deze foto's te delen gewoon uit nieuwsgierigheid :)





Rammetje

Is er iets met haar linker pootje niet goed, of lijkt dat maar zo? Het ziet er op de foto 'n beetje onhandig uit. Het zijn wel twee knappertjes.

Ik vraag dat bij mij parkietje ook af (links op de foto) is het blauw/paars/violet...?

Pierlala

Citaat van: Rammetje op maart 06, 2017, 10:50:12
Is er iets met haar linker pootje niet goed, of lijkt dat maar zo? Het ziet er op de foto 'n beetje onhandig uit. Het zijn wel twee knappertjes.

Ik vraag dat bij mij parkietje ook af (links op de foto) is het blauw/paars/violet...?

Ja klopt. Zo kreeg ik haar van de kweker. Haar zus (de groene) heeft hetzelfde. Ik denk dat het gewoon een genetisch foutje is. Ze lijken er geen last van te hebben. En als ze lopen staan de voetjes normaal. Het is alleen als ze op een stokje zitten.

En ik heb even op internet gekeken en ik zou zeggen dat jouw parkietje kobalt blue is.

Rammetje

Had ik het toch goed gezien, maar heel fijn dat ze er verder geen last van hebben.

Bedankt voor het kijken op internet,  weer wat wijzer geworden  :)