Mannetjes of popjes?

Gestart door RobinW, maart 03, 2017, 08:28:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobinW

Ik heb twee parkietjes en de kweker zei dat het mannetjes zijn maar ik vraag me nu af of het mannetjes of popjes zijn.

Pierlala

Ik ben er zeker van dat dit popjes zijn.

Sara

Dit zijn inderdaad twee volwassen popjes. Heb je ze dan pas gekocht? Elke kweker zou moeten weten dat dit popjes zijn, dus dan heeft hij je waarschijnlijk wat wijsgemaakt. Twee popjes samenhouden is geen aanrader, daar komt vaak ruzie van. Best is om er twee mannetjes bij te zetten (indien je een kooi hebt die groot genoeg is).

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

RobinW

Ze zijn gekocht toen ze nog jong waren en toen was het nog niet duidelijk en dacht de kweker dat het mannetjes waren. Ze maken soms een beetje ruzie maar ze komen wel uit hetzelfde nest. Kunnen ze samen blijven of is het toch verstandig mannetjes erbij te doen?


Sara

Je kan nog wel even bekijken hoe het evolueert. Er zijn ook al leden geweest op het forum met twee popjes waarbij het altijd goed is blijven gaan, al bevestigt de uitzondering de regel natuurlijk. Dat er af en toe wat ruzie is, is normaal. Je kan dus nog afwachten, tenzij je echt de ruimte hebt voor 4, dat moet dan echt een ruime kooi zijn, dan zou ik het zeker al overwegen.  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Hoelang heb je deze 2 prachtige dames al?

Zoals Sara al aangaf kan 't zijn dat 't goed blijft gaan, maar er kan ook ruzie van komen; dan zijn 2 mannetjes er bij aan te raden (mits de ruimte er voor is).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

RobinW

Ik heb ze al twee jaar meestal blijven ze bij elkaar en gaat het goed hoewel ze soms ook ruzie maken voor een slaapplekje.

Hoelang heb je deze 2 prachtige dames al?

Zoals Sara al aangaf kan 't zijn dat 't goed blijft gaan, maar er kan ook ruzie van komen; dan zijn 2 mannetjes er bij aan te raden (mits de ruimte er voor is).

Kleintjes

Als ze al 2 jaar samen zijn en gewoon af en toe kibbelen is er eigenlijk geen probleem.
'n Oud lid had ook 2 dames, die deden ook allesgezellig samen - met af en toe wat gekibbel :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses