wel of geen kruipertje??

Gestart door Job96, februari 20, 2017, 16:37:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Job96

Sinds kort heb ik 2 nieuwe parkieten erbij uit hetzelfde nestje.
maar nu heeft 1 van deze amper staartveren en de veren inde vleugel zijn ook nog heel klein(zie fotos) De andere parkiet uit dit nestje heeft deze wel ontwikkeld. De parkieten zijn ongeveer 8a9 weken oud nu.

nu vroeg ik mij af of dit een kruiper kan zijn. nu moet ik er wel even bij vermelden dat dit parkietje wel hartstikke goed kan vliegen.

hoop dat iemand mij hiermee kan helpen alvast bedankt!

Job96


Kleintjes

HOihoi,
mooi beestje ^_^ Ik denk niet dat 't 'n kruipertje is, aangezien de vleugels wel compleet zijn. Ik kan me vergissen, maar ik den echt dat 't geen kruiper is. Staart veren kunnen ze op meerdere manieren verliezen (stoeien, onhandig stuntelen, etc.)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

De veren van de vleugels zijn inderdaad onderontwikkeld. Bij een parkietje van 8 tot 9 weken horen deze al veel langer te zijn. Deze hebben eerder de lengte van een parkietje van 4 weken (als ik het mij goed herinner van mijn parkietjes toen ze baby's waren). Zoals Kleintjes zegt, lijken de veren echter wel compleet te zijn. Bij parkietjes met kruipersziekte ontbreken er normaal pennen en ziet de staart of de vleugels er daarom eerder rommelig uit, wat hier niet het geval is. Ik vermoed dat de verengroei van dit parkietjes dan gewoon wat trager gaat dan normaal. De staart lijkt ook volledig kwijt en zoals Kleintjes ook zegt kan dit door een ongelukje gebeurd zijn. Aangezien het parkietje wel goed kan vliegen, lijkt het mij ook niet nodig om je zorgen te maken over een tragere ontwikkeling van het parkietje. Ik vermoed dat de vleugel- en staartpannen traag maar zeker zullen groeien (of misschien pas volledig ontwikkelen bij een volgende rui).

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Job96

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal het vogeltje tot zijn rui in de gaten houden als het tegen die tijd niet verbeterd is toch maar even langs de vogelarts.

gr, Job