Man of pop? De kleuren zijn veranderd

Gestart door Houbster, december 21, 2016, 10:58:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Houbster

Hallo mensen,

ik weet dat deze vraag hier heel vaak wordt gesteld, maar dit is ook de voornaamste reden dat ik me heb aangemeld op dit forum.
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een mannetje grasparkiet gekocht van ongeveer 3 maanden oud. Deze had toen een blauw snaveltje. Later heb ik een popje gekocht van ongeveer een jaar oud, deze had toen een bruin/rood snaveltje. Nu zitten ze een aantal maanden bij elkaar en nu zijn de kleuren veranderd?? Het snaveltje van het mannetje is bruin achtig geworden en die van het popje blauwig. Kunnen jullie mij helpen? Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn.
Alvast bedankt!

Rechts zou het mannetje moeten zijn en links het popje

Iris7

Heb je foto's van iets dichterbij? Dat maakt het makkelijker om te beoordelen, hier kan ik weinig van maken.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Kleintjes

Eerste indruk is dat 't 2 popjes zijn. Maar, inderdaad, 'n foto van dichterbij in daglicht (zonder flits) zou meer duidelijkheid (kunnen) bieden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Houbster

#3
Alvast bedankt voor het reageren, ik heb nog een foto gemaakt, hopelijk zien jullie het hier beter op. De bovenste is nu ongeveer 9 maanden oud en de onderste ongeveer anderhalf jaar. Je ziet het helaas niet zo goed maar het snaveltje van de bovenste is wat rood/bruinachtig aan de buitenkant.

Rammetje


Ik moet me heel sterk vergissen als dit geen twee poppen zijn.

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Houbster


Kleintjes

Lijken me nog steeds 2 hele mooie meiden.

Ander vraagje: Nestblok - waarom?
Als je dit voor kweek wilt doen, dan zul je (mits je 'n mannetje hebt natuurlijk) toch echt beter wachten tot 't voorjaar.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Houbster

Ik wil inderdaad graag een paar jongen krijgen en er eentje van handtam maken. Ik had de nestblok er eigenlijk al ingehangen zodat ze er al aan konden wennen. Ze zijn erg huiverig in het begin voor nieuwe dingen in hun kooi.

Kleintjes

Is normaal dat ze verandering eng vinden. Alles heeft tijd nodig om aan te wennen.

Is nu echt geen goede tijd om 't blok op te hangen, als ik eerlijk mag zijn.
Kweken komt trouwens enorm veel meer bij kijken dan 'n blok en 'n koppeltje. Heb je deze pagina al eens goed doorgelezen?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses