parkiet 10 jaar

Gestart door Moniquebezigebij, december 02, 2016, 17:07:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moniquebezigebij

Hallo, onze parkiet is afgelopen augustus 10 jaar geworden, de eerste jaren was Japie handtam.
De laatste jaren, niet meer.
Als je te dichtbij kwam vrat hij je zowat op.....
Sinds dinsdag is hij in ene weer handtam, ik kon hem zelfs even aaien op zijn rug.
Hij slaapt tegenwoordig meer als voorheen..
En het lijkt wel of hij bol zit, ik weet dat dat geen goed teken is.....hij eet wel goed...

Alvast bedankt

Iris7

Dat klinkt als een zieke parkiet. Een vogelarts of eventueel een dierenarts kan hulp bieden.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

carla-dobbe

Mijn (bijna) 10 jarige parkiet had dit pas ook, ik had er niet erg in dat hij zo erg in de rui was.. nog wel met ei-kracht voer en rui-hulp geprobeert hem door de rui heen te helpen, maar dat is uiteindelijk niet gelukt  :'(
Normaal had hij nooit last van de rui, dat hij daar ziek van was, dus ik heb dat gewoon niet goed herkent bij hem. Ik hield er rekening mee dat hij oud werd en een bijna bejaarde... heeft hij het niet gehaald...
Hij deed overigens precies hetzelfde, kwam op mijn hand, kon hem kroelen (anders nooit) en zat alleen maar te slapen..
Dus inderdaad, dat is niet goed!!
Beterschap voor hem!!!

Moniquebezigebij

Ondertussen wil Japie alleen nog bij ons zitten tussen onze kleding.
Hij eet nog wel, maar ik heb hem al een poosje niet meer zien drinken.
dus ik denk dat hij gewoon stervende is.

Bedankt voor jullie reakties,
Groetjes Monique.

Sara

Parkietjes drinken niet zo veel, dus dat lijkt me niet echt iets om ongerust over te zijn. Ik zag ook vaak wekenlang niet dat mijn parkietjes dronken, je weet immers niet wat ze doen als je niet kijkt. Het lijkt me toch verstandig om een vogelarts te contacteren, een parkietje van 10 jaar kan ook gewoon ziekjes zijn en is dan niet bij voorbaat 'stervende'.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes