Parkiet terugplaatsen of niet?

Gestart door ton71, november 20, 2016, 21:20:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ton71

Hoi,

Ik had twee koppeltjes en op een gegeven moment is 1 van de mannetjes overleden.

Het vrouwtje ging niet lang daarna aan haar veren zitten plukken en werd steeds kaler.

Ik heb er toen een nieuw mannetje bij gezet. Maar dat werkte niet zo. De drie andere parkieten hadden (en hebben) het prima naar hun zin, maar het vrouwtje niet. Die bleef zichzelf kaal plukken.

Nu heb ik het vrouwtje een paar weken geleden uit de kooi gehaald en bij mijn zus alleen in een kooi ondergebracht en nu knapt ze weer helemaal op. Ze is gestopt met het plukken van haar veren en er komt weer leven in. Ze kan al weer redelijk vliegen.

Nu ben ik benieuwd: als ze opgeknapt is, kan ik haar dan weer terugzetten, of is het waarschijnlijk dat ze dan weer gestressd raakt en kan ik het beter zo laten?

Ik hoor het graag.

Bedankt,
Ton



Loeky

Een moeilijk probleem vind ik. Parkieten zijn groepsdieren, maar als ze veel aandacht krijgen kunnen ze ook alleen zijn.
Je kunt het proberen. Als het niet gaat kan ze altijd nog terug. Heb je het idee dat ze veel gelukkiger is nu dan zou ik het zo laten.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19