Bult op de neus

Gestart door Viridis, november 08, 2016, 16:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viridis

Enkele dagen geleden zag ik bij een van mijn parkieten een bult op de neus verschijnen. De dag erop was deze groter  geworden en vanochtend ondervond hij er zelf last van gezien hij eraan gekrabt had. De twee andere parkieten hebben er allebei geen last van en desondanks de bult eet, drinkt, slaapt en ruzied (dat ene plekje waar tie wil zitten terwijl een ander er zit) hij als normaal.

Nou snap ik dat de eerste reactie zal zijn om naar de dieren/vogel arts te gaan, echter heb ik hier op het moment niet de financieën voor om dat te kunnen betalen. Ik zal een paar foto's toevoegen, tegen 't einde aan was die al wat fotogenieker geworden. Er is net ook wat pus uitgekomen en bemerkte ook dat z'n neusdoppen wat verstopt zaten, zat wat vuil in denk ik.

Hij is al aardig wat tegengekomen in de tijd dat die hier zit, veel gevallen vooral omdat er een verenpen scheef gegroeid was in z'n vleugel voordat ik 'm gekocht had en wat ziek maar altijd is die der bovenop gekomen. Dus hopelijk is 't niet al te ernstig wat er nu aan de hand is.

De bult is nu 3 dagen aanwezig, met vanochtend dat hijzelf er aan is gaan krabben.

Sara

Beste Viridis,

Dit zal waarschijnlijk gaan om een kwaad- of goedaardig gezwel, waardoor ik helaas toch niet anders kan zeggen dan dat een bezoek aan een vogelarts vereist is... Als dit iets is dat gaat zweren ben je nog verder van huis. Als je zelf maar wat gaat doktoren, kan een verkeerde aanpak het alleen maar erger (en dus duurder) maken. Misschien kan iemand je even uit de nood helpen om het dierenartsbezoek te financieren.
Ik bedoel het volgende niet als gemene kritiek maar wel als opbouwend; maar huisdieren houden kan nu eenmaal meer kosten dan verwacht door onvoorziene omstandigheden, dus het is best om hierbij stil te staan voor je huisdieren aanschaft (ik vermoed dat dit iets is dat je zelf wel weet en ik wil me niet uitspreken over de situatie die intussen anders kan zijn dan toen je je parkietjes aanschafte). Het is immers jammer als huisdieren niet tijdig de nodige zorgen kunnen krijgen. Misschien is het een idee om in de toekomst een spaarpotje aan te leggen van een paar euro per maand, zodat je altijd iets opzij hebt voor een consult aan de vogelarts.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes