Ziekten?

Gestart door Smokey, oktober 11, 2016, 20:53:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Smokey

Hallo allemaal Smokey heeft boven de snavel bruine veren?
Is dit normaal en gaat dit weg. Hij is nu ongeveer 4 mnd schat ik,
Het is hier al eens gevraagd op het forum maar daar heb ik geen antwoorden kunnen ontdekken.

BVD


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

gugakip

Dit kan komen door een verkoudheid of hoe je dat wil noemen bij parkieten. De veertjes worden vuil als ze wat ziek zijn, al hoeft dit niet meteen een groot probleem te zijn.

Smokey

Oké dank je wel,
Hij oogt helemaal niet ziek
Maar kan ik hem hierbij helpen?
Is wel nu flink in de rui
Babydons wisselen

Kleintjes

Tijdens de rui kun je (extra) vitaminen geven door groente en fruit aan te bieden (die mogen ze gerust elke dag krijgen, hele jaar door). Wel even kijken in de lijst welke groenten en fruit geschikt zijn :) Tevens kun je ei-voer aanbieden (mag ook hele jaar door, kleine beetjes, 1 a 2 keer in de week, ongeveer).

Heeft je kleine vriend speelgoed dat misschien afgeeft? Kan weleens gebeuren dat de veertjes verkleuren door speelgoed en / of mineraalstokken / blokken.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Smokey

Hij heeft inderdaad speelgoed en zitstokken van hout zodat hij lekker kan knabbelen,
Hij krijgt elke dag stukje appel vindt hij heerlijk,en eivoer heeft hij altijd ter beschikking.

Sonja

Welk parkietenvoer geef je aan Smokey?
Want als dat XtraVital is, hoef je geen eivoer meer te geven, omdat dat al in dat voer zit.

Smokey

Nee hij krijgt
Versele-laga premium prestige budgies
Heb het extra vital opgezocht dat is van beaphar toch?
Is dat beter en raadzaam over te stappen?
Alhoewel hij het heerlijk lijkt te vinden