Bruine vlek op snavel

Gestart door bramwolf, oktober 07, 2016, 11:26:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramwolf

Hey allemaal,

Mijn lieve vriendje Coco heeft sinds een paar dagen een bruine vlek op zijn snaveltje, het is van de ene op de andere dag
ontstaan en ik heb geen idee hoe of waardoor dat gebeurd is. Hij gedraagt zich heel levendig en is vrolijk, maar ik weet ook
dat grasparkieten niet laten merken dat ze ziek zijn tot in een behoorlijk ernstig stadium van de ziekte of aandoening om
niet als prooi gezien te worden. Hierom wil ik toch graag zeker weten of er niets aan de hand is.

Hij niest zo nu en dan, en ik vind, zelf, dat hij soms best kortademig is. Geen idee of deze zaken gerelateerd zijn of dat
hij een koutje heeft gevat, meer volledigheidshalve leek het me zinnig dit erbij te vermelden.

Bijgevoegd vind je twee foto's van het vlekje.
Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het is, waardoor het is veroorzaakt en of het iets ernstigs is.

Alvast hartelijk bedankt, mede namens Coco :)
Bram


Kleintjes

Hoihoi,

lijkt me 'n "blauwe plek" te zijn. Net als ons kunnen ook onze verenvriendjes blauwe plekken krijgen. Mogelijk heeft hij zich gestoten tijdens 't spelen of iets. Groeit vanzelf uit.

Je gaf aan dat hij kortademig is? Dit is niet normaal voor 'n gezonde vogel, echter wanneer is hij kort ademig? Altijd, of als hij ergens mee bezig is geweest?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses