2 poppen, baat bij aanschaf 2 mannen?

Gestart door Natas1234, september 27, 2016, 12:22:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Natas1234

Hallo allemaal,

Ik heb twee poppen en ondanks dat ze niet echt vaak ruzie maken heb ik het gevoel dat ze het niet erg naar hun zin hebben. Ik had eerst het idee om mijn ene pop weg te doen en te vervangen voor een man, maar er is niet echt veel interesse voor en ik wil haar ook niet aan een handelaar geven. Dus vroeg ik mij af of jullie denken dat de aanschaf van twee mannen ervoor zou kunnen zorgen dat de poppen gelukkiger zijn en normaler gedrag gaan vertonen?

Mvg,
Natascha

Iris7

Het zou zeker kunnen helpen, maar kunnen ze genoeg los rondvliegen? Als ze zich vervelen, zullen ze zich ook zo gedragen.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Natas1234

Dankjewel voor de reactie. Ik heb erg veel moeite met het tam maken, dus is het mij nog niet gelukt om ze buiten de kooi te krijgen. Soms zet ik ook wel voor uren achter elkaar de deurtjes open, maar ze komen nooit uit zichzelf naar buiten, ook niet als ik trosgierst net buiten de ingang ophang. Dus als je nog tips hebt, dan zijn ze welkom ;)

Sara

Uit wat voor gedrag leid je af dat ze het niet naar hun zin hebben? Is hun kooi voldoende groot? Het is niet altijd zo, maar erg vaak gaat het mis als je enkel twee popjes houdt. Ze zouden niet de eerste twee popjes zijn die beginnen te vechten. Er twee mannen bijzetten is dus eigenlijk sowieso altijd aan te raden (of gewoon geen twee popjes alleen houden maar wel twee mannetjes of pop en man). Om 4 parkietjes te huisvesten moet de kooi natuurlijk wel erg ruim zijn. Hebben ze veel speelgoed ter beschikking?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Natas1234

Hoi Sara,

Ze vechten nauwelijks, maar ze vertonen slecht gedrag zoals tralie bijten. Daarnaast krijsen ze ook vaak heel hard, iets wat nooit gebeurde toen ik nog een koppeltje had. Even wat geschiedenis: ik weet dat je beter een koppel of twee mannen kunt houden en ik had ook eerst een koppeltje, maar daarvan is het mannetje doodgegaan en een familielid dacht aardig te zijn door mij een nieuwe parkiet te geven, dat een vrouwtje bleek te zijn. Daarom heb ik nu twee vrouwtjes en ik wil de nieuwe parkiet wel wegdoen en ruilen voor een mannetje, maar alleen als ik weet dat zij op een goede plek terecht komt en zo'n plek heb ik tot nu toe niet kunnen vinden. De kooi is de Ferplast Canto kooi van  71 cm x 38 cm x 60 cm, dus groot genoeg lijkt me voor twee grasparkieten? Ik zou wel een grotere kooi aanschaffen als ik er twee mannen bij zou zetten. Ze hebben veel speelgoed tot hun beschikking, wilgentakken, belletjes, etc, maar ze spelen er allemaal niet mee. Ik hang ook vers fruit in de kooi, maar ook dat laten ze altijd links liggen. Het enigste waar ze iets mee doen zijn zandhulsjes en schommeltjes. Ik hoop dat je me advies kunt geven.

Groetjes,
Natascha

Sara

Dan begrijp ik waarom je twee popjes hebt. Het was ook geen verwijt hoor, ik heb ook al voorbeelden gezien waarbij het steeds goed bleef gaan. Het kan alleen plots omslaan, dus dat moet in de gaten gehouden worden. De kooi is ruim genoeg voor twee parkietjes en ook aan speelgoed hebben ze zo te lezen geen gebrek. Zijn ze tam? Laat je ze soms losvliegen? Heb je al eens gewassen wortelloof of trosgierst in de kooi opgehangen? Voor speelgoed geldt soms: zien spelen, doet spelen. Je kan eens met een belletje rammelen voor de kooi, of laten zien hoe leuk één van de andere speeltjes is. Voor eten is dat net hetzelfde: als jij heerlijk een stukje appel opeet voor de kooi, zou de interesse in het stukje appel wel eens gewekt kunnen zijn. Bij mij hadden de popjes het meer voor laddertjes of speeltjes met kraaltjes. Ook speeltjes met touw/zittouw viel bij mijn dames in de smaak. De voorkeur varieert van parkiet tot parkiet en vaak is het even zoeken welk net het lievelingsspeelgoed is. Zo had ik een parkietenman die zo zot was van zijn bel, dat hij zelfs sliep met de bel als hoedje op zijn hoofd. Hopelijk kan jij ook vinden wat ze leuk vinden. Veel succes!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes