Kruipertje....

Gestart door Xiuemi, september 24, 2016, 12:21:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xiuemi

Geen idee of dit onder ''Verzorging'' of ''Ziekte'' moest, dus ik probeer het maar even hier! Sorry als het verkeerd staat alvast !

Oké.. Dus! Ik heb sinds gisteren een nieuwe vel geel parkietje genaamd Chocobo. Ik heb hem/haar (geen idee want het is nog zo jong!) gisteren uit de dierenwinkel gehaald.. Zij vertelde mij dat Chocobo een kruipertje was. Persoonlijk; heb ik daar helemaal geen problemen mee! Zolang het beestje maar lief is enzo ^_^ Ik had in de dierenwinkel nog advies gevraagd of er dan extra verzorging bij komt kijken, maar ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord ofzo. Dus daarom vraag ik maar eventjes hier!

Ik heb de kooi wel zo ingericht dat Chocobo overal klimmend/lopend bij kan komen, en de voer- en drinkbakjes zijn ook heel simpel te bereiken. Verder heb ik de stokken ook niet te hoog gehangen om te voorkomen dat hij daar op gaat klimmen en er misschien vanaf valt. Zijn er andere dingen waar ik goed rekening mee moet houden?  :)

Sara

Welkom op het forum! Bij "Ziekte" staat je topic prima hoor, dus dat is in orde!  :)
Wel vreemd/sneu dat ze in de dierenwinkel parkietjes verkopen met kruipersziekte, maar ik ben al blij dat ze erbij verteld hebben dat dit parkietje een kruipertje is. Zo te zien heb je je parkietje al prima voorzien om het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Als je parkietje binnenkort tam is en je het uit de kooi haalt, kan je misschien ook best een ladder voorzien naar een speeltuin of klimboom. Zo kan hij binnenkort ook genieten van tijd buiten de kooi, ook al kan hij niet vliegen.  :)
Ik moet er ook bij vermelden dat met dit parkietje (en parkietjes die ermee in aanraking komen of misschien als vriendje aanschaft) niet gekweekt mag worden. We hebben op de site een pagina over kruipersziekte; http://parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

Ohja, als je wat zekerder wilt zijn over of het al dan niet een parkietje is met kruipersziekte, kan je in dit topic een foto uploaden van je parkietje (met de vleugels en staart zichtbaar).

Veel plezier met je nieuwe vriendje!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Xiuemi

@Sara

Thanks! Ik was inderdaad ook al verbaast dat de winkel kruipertjes verkocht. Er zaten namelijk 2 in de volière. Ik ben ook zekers niet van plan om met dit parkietje te gaan kweken! Daar had ik (''gelukkig'') in eerste instantie al geen behoefte aan :)

Ik ga dan zeker even een laddertje voor een klimboom halen zodra ze tam is. Super bedankt nog in ieder geval! :D