Tips en advies??

Gestart door Hierisindra, september 22, 2016, 16:33:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hierisindra

Heeeii... 
Mijn naam is Indra en ik heb een parkietje (Taco, mannetje) van 5 maanden.. hij woont nu al een maand bij ons maar hij is nog steeds niet tam... Ik weet dat ik veel geduld en tijd in hem moet stoppen maar ik ben veel weg... Hij komt soms op mijn vinger zitten als ik hem een beetje te eten geef... hij is niet gek op trosgierst zoals de meeste parkieten... Wat kan ik hem geven om hem te motiveren om op mijn vinger te komen zitten?? Dan nog iets... ik ben 15 jaar en mijn parkietje staat op mijn kamer (mijn stiefvader is bang voor vogels vandaar) maar ik ben vaak weg door school, sport of werk ik heb wel altijd de radio aan maar ik vind het zo zielig dat ik er niet altijd ben... Is het verstandig om een tweede parkiet erbij te zetten die al handtam is? Misschien dat hij het voorbeeld overneemt...
alvast bedankt

Loeky

Geduld, geduld en blijven oefenen. Een tweede parkietje is een goed idee, parkieten zijn groepsdieren.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

gugakip

Waar is hij wel dol op? Dan is dat misschien een goed idee om te geven :) Eventueel brood, maar dat mag best niet te vaak. Misschien is hij wel dol op appel of een ander stuk fruit?

Een handtamme parkiet er bij zetten is zeker geen slecht plan. Zo heeft hij een vriendje om mee te kwetteren en te spelen. Of het zal helpen de andere tam te maken... het kan. Als de ene parkiet het doet, wil de andere dat ook al eens nadoen. Succes!

job sky

ik had zelf eerst ook eentje, een mannetje van 4 maandjes, die was ook na een maand of twee nog niet op de hand geweest , nu een popje erbij van 10 weken en nu komt het mannetje ook op de hand en is een stuk actiever en blijer, ik zou er een vriendje bij halen, is gezelliger voor deze