Liefdevol thuis gezocht voor grasparkiet popje - liefst een voliere

Gestart door Natas1234, september 11, 2016, 11:59:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Natas1234

Hoi allemaal,

Ik zoek een liefdevol thuis voor mijn parkietenpopje met de naam Freia. Het verhaal zit zo: Ik had 3 jaar geleden een koppeltje waarvan het mannetje toen doodgegaan is. Daarna heb ik (uit lieve bedoelingen, maar helaas met slechte gevolgen) een andere parkiet van een familielid gekregen. Echter, deze parkiet was ook een vrouwtje, en ik heb haar toen Freia genoemd. Freia zag er erg slecht uit toen ik haar kreeg, maar met extra vitaminen en goede voeding is ze weer helemaal opgeknapt. Ik heb 3 jaar lang mijn best gedaan om de twee poppen met elkaar te kunnen laten opschieten. Ze vechten gelukkig nooit, maar ik heb het gevoel dat beide parkieten niet gelukkig zijn in de situatie zoals die nu is. Freia is dan wel opgeknapt maar ik denk dat ze voorheen een voliere vogel was (beide parkieten zitten nu in een grote kamer kooi) en ik heb ook geen idee wat haar leeftijd is. Daarom denk ik dat Freia beter af zou zijn om weer lekker in een voliere buiten te kunnen rondvliegen. Nu is de temperatuur buiten nog goed, dus hoop ik snel voor haar een nieuw liefdevol baasje te kunnen vinden, die niet van haar verwacht dat ze tam zal worden, maar er van kan genieten dat ze gewoon lekker in een voliere rond vliegt en gelukkig is. Ik heb er erg veel moeite mee om afstand van haar te doen, maar ik denk dat het beter voor haar is en ik denk dat mijn andere popje er ook baat bij zou hebben als er weer een mannetje komt ipv een andere pop.

Freia woont nu in Utrecht. Ze is een witte grasparkiet (ik denk dat ze een albino is want ze heeft een rode gloed over haar ogen, maar ik heb niet zoveel verstand van alle kleur variaties). Haar leeftijd is onbekend, maar ze is minimaal 4 jaar oud. Ik heb de laatste tijd nog wat pogingen gedaan om haar tam te maken en ik heb hiervoor haar vleugels geknipt omdat ik bang was dat ze ergens tegen aan zou vliegen. Door haar slechte geschiedenis zit Freia niet altijd mooi in de veren, maar ze is al heel erg opgeknapt ten opzichte van 3 jaar geleden.

Ik hoop dat ik hiermee een echte parkieten liefhebber aanspreek die een parkietje in zijn/haar voliere wil opnemen. Ik laat Freia alleen maar gaan als ik zeker weet dat ze een gelukkig leven krijgt en niet als fokvogel wordt gebruikt.

Mvg,

N. Pijcke