Te Weinig Aandacht.

Gestart door Anton, december 12, 2005, 12:25:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anton

Hallo!

Sinds twee weken heb ik een jong grasparkietje in huis en hij begint nu zijn draai in huis een klein beetje te vinden.
Vanaf volgende week moet ik helaas weer voltijds aan het werk en hoewel ik weet dat veel parkietenhouders een volledige werkweek hebben krijg ik toch het gevoel dat mijn parkiet dan erg eenzaam gaat worden, voor zover hij dat nu nog niet is....

Een optie zou kunnen zijn een tweede parkiet erbij, dat zou ik aleen doen om mijn huidige parkiet gelukkig te maken, voor mijzelf zie ik dat eigenlijk niet zo zitten eerlijk gezegt.

Hoeveel aandacht heeft een alleenstaande parkiet eigenlijk nodig en hoe doen andere werkende mensen dat????

Groet,

Anton

Sonja

Hoi Anton,

Welkom op het forum! :)

Hoe meer aandacht je parkietje krijgt, hoe leuker hij dat zal vinden.
Een parkietje is een groepsdier, en als je veel van  huis bent is het wel aan te bevelen om hem een vriendje te geven. Dan hebben ze in ieder geval elkaar, hoewel ze ook dan heel blij zullen zijn als je er weer bent! ;)
Je kunt zorgen voor veel afleiding d.m.v. speeltjes en een ruime kooi.
Ook kun je de radio aanzetten, zodat het niet zo stil is in huis tijdens je afwezigheid.

Mag ik vragen waarom je het voor jezelf niet ziet zitten om een tweede parkiet aan te schaffen??
Als je misschien denkt dat je eerste parkiet minder tam zal worden daardoor, kan ik je geruststellen, want daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Wel zullen ze dan de aandacht verdelen tussen elkaar en jou, hun baasje. Maar het is ontzettend leuk om twee parkietenvriendjes in huis te hebben! :) Zelf heb ik er ook twee, en beiden zijn heel tam en zitten vaak met zijn tweetjes bij me.
Je parkietje zal je dankbaar zijn als je hem een vriendje gunt.
Maar: het is wel heel belangrijk dat je er achter staat. Ik wil je uiteraard niets opdringen.

Ik wens je veel succes met je keuze. ;)

Groetjes, Sonja.

veronika

ja dat klopt zeker !!!! toen ik bella hed gekocht en haar tam gemaakt vond ik het zielig dat ik naar school moet en ze van smorgens vroeg tot 3.30uur alleen en eenzaam moest zitten dus heb ik nog een parkietje voor haar gekocht chico ! in het begin was ze wel supernieuwshierig naar die nieuwe parkietje dat ze op mij bijnaa niet lette als ik thuiskwam maar het duurde maar 3 dagen  :)  maar nu is ze weer een echte chatje geworden !!! altijd al ik binnenkom of weg gaa maakt ze nog een extra geluidje van dag dag of hallo en nu is ze eigenlijk nog tamer aan het woren samen met mijn chicotje : bij hem gaat het wel wat trager dat tam maken maar het lukt wel op een of ander manier  :)  :D