2 parkietjes

Gestart door Frank Dee, augustus 15, 2016, 03:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank Dee

Ik heb 2 parkietjes.
De ene (Vogeltje) is ongeveer 2 jaar oud nu en woont bij mij sinds november 2014, ze is een beetje schuw.
De andere (Beessie) is net 2 maanden, sinds deze week bij mij, en lijkt vooralsnog een stuk minder bang.
Ze zitten elk in hun eigen kooi en kunnen elkaar niet zien, alleen horen.
Is het aan te bevelen om de kooien zo te zetten dat ze elkaar wel kunnen zien?

Kleintjes

Hallo en welkom :)

Als ze elkaar kunnen zien en horen, kunnen ze beter kennis maken met elkaar.
Uiteindelijk is 't dan ook makkelijker als je / U ze bij elkaar zet, omdat ze elkaar dan kennen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Frank Dee

Het ziet er naar uit dat het een goede zet was de twee vogeltjes naast elkaar te zetten!

Frank Dee

Ik heb ze nu een tijdje naast elkaar staan en het lijkt erop dat ze bij elkaar willen zitten, al weet ik dat natuurlijk niet zeker.... Wat zijn de risico's? Dat ze elkaar de kooi uitvechten?

Sara

Je kan al eens proberen om ze samen te laten vliegen, zodat je weet hoe dat gaat. Voor je ze samen plaatst in de kooi, kan het helpen om de inrichting te veranderen, zoals zorgen dat je van de belangrijkste dingen 2 stuks hebt. Ik heb het dan over twee stokken op de hoogste plaats in de kooi, twee schommeltjes, twee voerbakjes, enz. Dit vermindert de kans dat er gekibbeld wordt. Parkietjes kunnen inderdaad vechten. Ze zullen sowieso eens kibbelen of ruziemaken, maar dat is geen probleem zolang er geen bloed aan te pas komt, dus zolang er geen parkietje verwond wordt of er gevochten wordt.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes