Op vakantie

Gestart door RickPSV, juli 30, 2016, 12:23:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickPSV

Hallo,

Ik heb een parkiet van 2 jaar oud,
we gaan binnenkort 5 nachten op vakantie, alleen dan hebben we onze parkiet natuurlijk nog.
We hebben m al 2 jaar thuisgelaten en dat er 2 of 3 keer op de dag iemand komt om even met m te spelen, alleen dit jaar vinden we dat geen goed idee en willen we m bij een dierenwinkel tijdelijk laten ''logeren''.
Wat denken jullie dat verstandiger is, want hij is wel tam maar niet zo tam dat je m aan mag raken of dichtbij mag komen of dat hij rondvliegt, hij heeft zijn vaste stekkie thuis. Maar een dierenwinkel word er constant naar m gekeken en word ie verzorgd.

Wat denken jullie dat we moeten doen?

Kleintjes

Ik zou gewoon 'n oppas regelen voor je vriendje.
Als je hem bij de dierenwinkel laat logeren heb je tevens n groter risico dat er per ongeluk 'n ziek dier in de buurt is, met 't risico dat jouw vriendje ook ziek (kan) worden. Is niet altijd te zien of 'n diertje ziek is of niet - vandaar dat ik adviseer 'n oppas te regelen.
Heb ikzelf ook gedaan vorig jaar toen we 'n paar dagen weg zijn geweest naar Mallorca.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

RickPSV

Citaat van: Kleintjes op juli 30, 2016, 13:16:48
Ik zou gewoon 'n oppas regelen voor je vriendje.
Als je hem bij de dierenwinkel laat logeren heb je tevens n groter risico dat er per ongeluk 'n ziek dier in de buurt is, met 't risico dat jouw vriendje ook ziek (kan) worden. Is niet altijd te zien of 'n diertje ziek is of niet - vandaar dat ik adviseer 'n oppas te regelen.
Heb ikzelf ook gedaan vorig jaar toen we 'n paar dagen weg zijn geweest naar Mallorca.

Maar gaat hij zich niet vervelen als er maar 2 of 3 keer per dag iemand 15 min ong komt? Hij heeft wel een belletje aan zijn schommel hangen waar hij altijd mee doet spelen.

Kleintjes

Als hij zo weinig te doen heeft is de kans groot dat hij zich inderdaad gaat vervelen.

Is dat 't enige speelgoed dat hij heeft? Parkietjes zijn kleine papegaaien, ze zijn graag bezig met van alles: van spelen tot slopen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

RickPSV

Citaat van: Kleintjes op juli 31, 2016, 11:16:32
Als hij zo weinig te doen heeft is de kans groot dat hij zich inderdaad gaat vervelen.

Is dat 't enige speelgoed dat hij heeft? Parkietjes zijn kleine papegaaien, ze zijn graag bezig met van alles: van spelen tot slopen.

Hij heeft wel meer speeltjes alleen speelt eigenlijk alleen met de belletjes alleen de andere belletjes zijn op tafel en niet op de kooi.