Parkietje graaft zich in?

Gestart door Xiuemi, juli 27, 2016, 14:52:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xiuemi

Hey!

Ik heb sinds kort mijn eerste parkietje, maar heb er toch even een vraagje over. Mijn parkiet, Lon, is net 8 weken oud. Opzich is hij nog aardig tam! Als ik me vinger voor hem hou, gaat hij er gewoon opzitten. Hij bijt ook niet, fluit gewoon lekker, etc.

Maar, soms komt Lon ook bij me zitten als ik op de bank zit, en dan graaft hij zich helemaal in, in m'n shirt op bijvoorbeeld mijn schoot, nek of oksel. En dan blijft hij ook zo zitten. Natuurlijk haal ik de stof wel eens opzij voor frisse lucht enzo, maar ik vroeg mij af of dit toch wel normaal gedrag is?

Als hij eenmaal zo zit, wilt hij ook gewoon zo blijven en niet ergens anders zitten. Want als ik hem oppak, en ergens anders neerzet rent hij gelijk weer terug naar het plekje.

Ik hoop dat jullie hier toch meer vanaf weten!

Sara

Dit is heel normaal gedrag bij jonge grasparkietjes. Ik hing ook altijd een parkietenbadje aan de kooi bij mijn jonge parkieten, waarin ik een zakdoek legde in plaats van het te vullen met water. Hier nestelden ze zich ook lekker in. Jonge grasparkietjes hebben vaak de neiging om nog wat nestwarmte op te zoeken en wat is er dan heerlijker dan een warme schoot of nek?  ;D

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Xiuemi

Oh oke! Het stelt me echt gerust dat dit gewoon normaal gedrag is. Super bedankt voor je snelle reactie  ;)!