Parkietje maakt dag en nacht soort knerpend geluid, wie weet raad?

Gestart door fietsmiep64, juli 12, 2016, 10:23:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fietsmiep64

Al een aantal maanden maakt één van onze 6 parkietjes (een mannetje) dag en nacht een vreemd knerpend geluid. Ze leven met z'n 6en (vader met vijf 2 jaar oude kinderen waarvan 1 popje) in een kamervolière buiten onder een afdak. Gaat prima, maar dat geluid van dat ene mannetje is heel vervelend om te horen en ik begrijp het ook niet. Volgens de dierenarts is het paringsgedrag. Hij oogt ook absoluut niet ziek, eet en speelt gewoon. Ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft en wat de oplossing zou kunnen zijn. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar dat kan ik niet bijvoegen omdat het een te groot bestand is. Als iemand het filmpje wil zien dan graag je 06 nummer, dan kan ik het via Whatsapp versturen.
Ik heb trouwens het mannetje ook een tijdje in een kleine kooi apart in de huiskamer gehad om hem goed te kunnen observeren en te kijken of het gedrag zou veranderen. Helaas was dat niet het geval dus daarom maar weer terug in de kamervolière gedaan.
Wie weet raad?

Kleintjes

Knarsen met de snavel is normaal 'n teken dat 't diertje tevreden is.

Je kunt je video uploaden naar bijvoorbeeld youtube, en dan de link plaatsen. Ik ben benieuwd naar je filmpje, wat er precies is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses