Parkiet geschrokken?

Gestart door RickPSV, juli 06, 2016, 22:19:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickPSV

Hallo,
Mijn parkiet deed daarstraks best schokkerig, alsof ie geschrokken is.
Daarna ging hij wel gewoon rustig zitten op zijn stokje en knarsen met zijn snavel.
Ik weet niet wat dit was maar nu zit hij ook rustig op zijn stokje op een pootje.
Ook doet hij elke avond de vleugels wijd rond een bepaalde tijd, wat betekent dit precies?

Groetjes,

Sara

Waar zou je parkietje van geschrokken kunnen zijn? Ik heb het idee dat je parkietje last zou kunnen hebben van stress. De vleugels doen ze wijd open als ze het te warm hebben, maar dit zou ook door stress of angst kunnen zijn. Hoelang heb je je parkietje al? Misschien kan je best eens met je parkietje op controle gaan bij een vogelarts.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

RickPSV

Citaat van: Sara op juli 06, 2016, 23:23:51
Waar zou je parkietje van geschrokken kunnen zijn? Ik heb het idee dat je parkietje last zou kunnen hebben van stress. De vleugels doen ze wijd open als ze het te warm hebben, maar dit zou ook door stress of angst kunnen zijn. Hoelang heb je je parkietje al? Misschien kan je best eens met je parkietje op controle gaan bij een vogelarts.

Vele groetjes,

Sara

Ik heb m al 2 jaar, in oktober 3. En ik weet niet precies waar hij geschrokken van kan zijn. Maar dat vleugels wijd doet ie elke avond als het donker begint te worden. En nu zit ie gewoon in zijn schommeltje van zijn snoepje te eten en hij doet elke dag ook gewoon heel vrolijk.

RickPSV

Ik heb btw ook maar 1 parkiet, alleen ik had gelezen dat 2 beter zou zijn.
Maar hij hoort vanuit de plek waar hij staat vaak buiten vogels fluiten en hij speelt met zijn belletjes, ook komen soms vogeltjes voor de raam zitten om te kijken en dat vindt ie dan ook prettig.
Is het per se nodig om er 2 te hebben, aangezien ik deze ook al 2 jaar alleen heb en mijn moeder vroeger ook heel lang maar 1 parkietje heeft gehad,

Sara

Het is geen noodzaak om twee parkietjes te hebben, als je parkietje vaak uit de kooi mag en veel aandacht krijgt. Als dit niet het geval is, is een vriendje echt wel aan te raden. Het zijn immers groepsdieren die gedragsstoornissen kunnen gaan vertonen als ze zich vervelen of gewoonweg niet zo gelukkig zijn als parkietjes die een vriendje hebben. Misschien kan je wat meer rust brengen door 's avonds een donkere doek over de kooi te doen, telkens op hetzelfde uur? Ik deed dit elke avond zodat mijn parkietje wist dat het slaaptijd was en geen last meer had van lampen die aangingen of lichten van de tv enz.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes