kromme pootjes en teentjes

Gestart door sloefke, juni 19, 2016, 17:18:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sloefke

Sloefke kreeg zijn naam omdat hij sloefjes (pantoffeltjes) van plakband kreeg om zijn beentjes nadat hij uit de nestblok kwam met beentjes en teentjes naar binnen gedraaid. Hij kan ze nog steeds niet gebruiken, maar hobbelt verder gezond rond. Ze zijn nog steeds roze van kleur en warm en om de twee dagen worden ze ververst. Hij is nu 7 weken oud en zit al 2 dagen in zijn (gehandicapten) kooi. Waar hij een plankje met zacht schuurpapier heeft, zodat hij met zijn sloefkes kan rond hobbelen. Nu is mijn vraag, is dit ook een vorm van spreidpootjes? Hij was enig jong, nu zijn er anderen. Eten doet hij ok en drinken is nog via spuitje. Alles in zijn kooitje is verlaagd, zodat hij er zo aankan. Ik weet wel niet goed of ik volledige sloefjes blijf behouden, of ik de teentjes bloot laat. Als ik ze bloot laat prutst hij er de hele tijd aan... Soms zelfs totdat hij ze er af krijgt. Ik ben bang, omdat de meeste druk op zijn elleboogjes terecht komt, dat zijn pootjes uiteindelijk gaan afsterven.
Iemand raad? Mijn schoonvader 'kweekt' ze (als in dit jong zou verdwijnen en de rest moet het maar zelf weten, geen eten en sterven is ook geen probleem voor hem grrrrr). Daarom dat ik het op mij heb genomen om deze verder gezonde kleine op te voeden! foto wil niet toevoegen... :(

spritetje

ja ik heb ook een hekel aan zulke kwekers , ik weet van een bekende aga kweker dat als een jong niet mooi genoeg is voor tentoonstelling dat hij het dood of bij 2de keusvogels komt , ook naar mankementen kijkt hij niet om trek je plan beestje ...

Waarom is nu een parkiet zijn leven niet evenveel waard als dat voor een hond of kat voor sommigen? Ik heb bij mijn verstoten jongen ook een probleem , de pop heeft het zijn zijn bovenbek afgescheurd , deze is dus volledig weg .

Nu om op je vraag te antwoorden , als ik het zou tegenkomen zou ik het ook zo oplossen , maar denk dat de sloefkes een beetje in de weg zitten om de teentjes te bewegen . Ik had ook een jong die een beetje een lamme poot had en veel oefenen met het gebruik van de pootjes . Ik zou ipv schuurpapier en sloeffen iets zacht on de grond liggen , bv een theedoek of een doek waar het niet met de nageltjes kan haperen .

sloefke

Hoi Spritetje, Ik ben zo iemand dat ieder diertje dat gezond is een kans krijgt van mij. We hebben een sierduif rondhangen, en die probeer ik uit mijn hand te laten eten, want hij heeft een zere poot. Iemand anders zou ze neerschieten...
Nu is wel één pootje van elleboogje naar heup een beetje zwarte kleur van bloedbaantje aan het krijgen. Ik ken meer van zoogdieren dan vogels door reizen in het buitenland met vrijwilligerswerk, maar de afgelopen jaren heb ik heel wat vogeltjes erdoor gekregen en heel wat vogeltjes zien sterven. Maar hij is gezond en heb hem nu inderdaad zonder sloefjes en met een doek op zijn plankje. Hij zit heel tevreden te knikkebollen.  :D
Ik heb echt geen idee van grasparkietjes, of wat er mis is met zijn pootjes, zal foto op mijn profiel moeten zetten, want is te groot voor hier.

spritetje


ik heb deze foto op het net gevonden , is het zoiets dat je bedoeld? Vogel op de foto zit nu wel op een redelijke dikke stok.

ik kan niet op je profiel , en zie ook je foto niet duidelijk genoeg bij het uitzoomen. Ik weet eigenlijk ook niet genoeg van parkieten dan dat ik zou willen. En al doende leert men eh  ;) , tip je kan je foto in paint verkleinen en dan uploaden  ;) misschien lukt dat wel?

sloefke

dit is de foto van de blote pootjes

spritetje

<3 zo'n lief koppie dat er op zit  ;D , ik kan je niet verder helpen . Enkel met de dingen die je zelf al weet/probeert . Zachte ondergronden en pootjes proberen te stimuleren om te gebruiken  ;)

Loeky

#6
Het zijn inderdaad spreidpootjes. Helaas kan je er nu niet meer wat aan doen. Er staat op onze site een artikel over spreidpoten.
Dit kun je vinden bij de homepagina onder ziekten. Daar kun je misschien ook nog wat tips vinden.
Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19