Parkieten te mager

Gestart door Pietertje, mei 25, 2016, 16:44:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietertje

Hoi allemaal,

Sinds enkele weken heb ik twee parkieten in huis. Ze waren voorheen van mijn bovenbuurvrouw, maar door omstandigheden kon zij er niet meer voor zorgen. Ik heb toen aangeboden om de zorg van de parkieten over te nemen. Voor de zekerheid ben ik even langs de dierenarts geweest om ze te laten checken, die zei dat ze iets te mager zijn. Nu ben ik behoorlijk aan het stoeien met het eten. Volgens mij geef ik ze alles wat ze nodig hebben: parkietenvoer uit de dierenwinkel, verse groenten, grit en maagkiezel. Nu eten ze de groenten en fruit wel op, maar het ´gewone voer´ raken ze amper aan. Hebben jullie misschien tips, of zie ik misschien iets over het hoofd?

Iris7

Weet je wat voor voer ze eerst kregen? Als parkieten heel erg gewend zijn aan voersoort X, is het vaak vrij lastig om ze in één keer naar voersoort Y over te zetten.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Kleintjes

Wat Iris al aangeeft, welk voer zijn ze gewend?
Overstappen kun je beter geleidelijk doen, door 't oude met 't nieuwe te mengen (steeds meer van 't nieuwe) tot 't oude voer op is.

Fijn dat je de zorg van de parkietjes hebt overgenomen - en super dat ze groente en fruit eten :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Pietertje

Daar was ik al een beetje bang voor. Helaas weet ik niet wat voor voer ze voorheen kregen, en gaat het ook niet echt lukken om daar nog achter te komen. Wellicht dat ik wat verschillende dingen moet proberen en het wat tijd moet gunnen. Ik ga volgende week sowieso even naar een vogelarts voor advies.