Onbevruchte eieren?

Gestart door sharon1994, mei 18, 2016, 11:18:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sharon1994

Hallo!
Ik heb 2 grasparkietjes, een mannetje en een popje, die overdag de hele dag los mogen vliegen en 's nachts in de kooi gaan. Nu was het helemaal niet mijn bedoeling om een nestje te krijgen en ik begreep op dit forum wanneer je geen nestmogelijkheid verzorgt een mannetje en vrouwtje prima samen kunnen. Daarbij had ik dan natuurlijk geen rekening gehouden met allerlei plekjes in mijn kamer die zij wel als nestmogelijkheid beschouwen. Mijn popje heeft namelijk eitjes gelegd op de vensterbank achter het gordijn (niet de meest praktische plek) nadat ze ook gepaard heeft met het manneke. Ze zouden dus wel bevrucht kunnen zijn, dus daarom heb ik haar haar gang laten gaan. Hoewel het niet gepland is, zijn de eitjes meer dan welkom hoor, de ouders zijn beide oud genoeg en gezond en ik zou eventueel al weten naar wie de parkietjes zouden verhuizen. Maargoed, ze is nu al 2 weken continu aan het broeden, en ik heb een paar dagen geleden pas met een zaklampje geschenen en ik zag dan bij alledrie de eitjes enkel een luchtbel en eigeel. Verder geen bloedvaatjes of iets. Ook heb ik nog een foto van de eitjes zelf gemaakt. Geeft dit dan 100% zekerheid dat de eitjes onbevrucht zijn? En kan ik ze dan ook gewoon zo weghalen of kan ik beter wachten tot de 21 dagen om zijn?

Sara

Hallo,

Ik zag net dat ik jouw berichtje over het hoofd gezien moet hebben, mijn excuses. Ik vermoed dat je intussen al weet of de eitjes bevrucht waren. Ik vind dat de eitjes er op de foto wit lijken uit te zien, maar dat kan ook door de foto zijn. Onbevruchte eitjes blijven immers eerder roze. Ik ben dus benieuwd of het een nestje geworden is.  :) Grasparkietjes die geen broedblok krijgen, broeden inderdaad normaal gezien niet. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

sharon1994

Hallo,

Bedankt voor je reactie! De 3 eitjes waren uiteindelijk allemaal onbevrucht, helaas!