ik maak me zorgen

Gestart door natalja1997, april 10, 2016, 18:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

natalja1997

hallo lieve lezers,

Ik heb een jong, heel erg aanhankelijk parkietje van nog geeneens een jaar oud. Sinds 2 weken zijn we verhuisd naar een nieuw huis en mijn parkietje doet de laatste dagen ineens een beetje raar. Hij zit vandaag de hele dag heel bol, is slaperig en heeft erg koude pootjes. Ook trillen zijn vleugeltjes en staartveren de hele tijd en hij heeft de hele dag nog geen woord gezegd terwijl hij normaal de hele dag door lult en zingt. Hij staat niet echt in de tocht en krijgt elke dag vers voer en drinken en vliegt elke dag los door de kamer, ik maak me wel een beetje zorgen omdat ik niet zou weten wat ik moet doen en mijn parkietje kan je moeilijk vast houden zonder dat ie gaat vliegen dus naar de dierenarts lijkt me ook geen oplossing.

Ik ben blij met alle tips en hoop dat jullie kunnen helpen!

Natalja.

kristofdb

Je zal toch een dierenarts of vogelarts moeten bezoeken anders is er een grote kans dat je parkiet sterft. Zoek een klein kartonnen doosje om je parkiet in te steken, zodat hij/zij niet kan vliegen. Prik er enkele gaatjes in met een perforator of iets dergelijks.. Een parkiet kan nooit door je huid bijten, het kan hoogstens een klein beetje prikken. Of je neemt je volledige kooi mee bij de dierenarts (weet natuurlijk niet hoe groot die is..). Gewoon doen, niet twijfelen!