Parkiet afgezonderd, maar voor hoelang?

Gestart door kristofdb, maart 30, 2016, 09:06:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kristofdb

Dag allemaal
Ik heb één van mijn parkieten moeten afzonderen van mijn andere parkietjes (2 popjes). Ze vochten met elkaar tot bloedens toe. Reden? Wel, om een lang verhaal kort te maken: Ik had 3 koppeltjes met 3 nestjes waarvan bij het oudste koppeltje het niet lukte om tot bevruchte eitjes te komen (geen idee waarom..). Bij hen heb ik dan maar het volledige broedblok weg gehaald. Alles ging goed tot wanneer 1 maand later datzelfde oude popje één van de andere nestje aanviel. Resultaat: alle jongen in dat nestje dood en beide popjes gehavend. Ik heb toen het aanvallend popje niet uit de volière gehaald omdat ik wist wat de reden was: ze had geen plaats om eitjes te leggen en wou dat allicht doen in het nest van de jongen.. In plaats daarvan heb ik haar broedblok opnieuw in de volière geplaatst waardoor ze plots weer rustiger werd, problem solved (ik wou haar niet weghalen uit de volière omdat het een gestressed vogeltje is..).. Maar nu werd een paar dagen terug dat popje met haar dode jongen ineens zeer agressief naar een ander popje (diegene die nog steeds een nest heeft). Ik denk dat ze haar jonkies wil afnemen.. Je merkt het, een zeer gecompliceerd verhaal. Ik heb misschien niet de beste keuzes gemaakt maar heb er veel uit geleerd, vooral dat parkieten in kolonie zeer onvoorspelbaar zijn en dat ik hen goed in de gaten moet houden. Maar goed, mijn vraag is wat jullie van dit verhaal denken en of er me iemand nog tips kan geven? + hoelang houd ik de parkieten afzijdig van de volière? Ik wil haar niet eeuwig in die kleine kooi laten vliegen (ze zit wel samen met haar man). Zie foto in bijlage...