Grasparkiet vliegt niet meer

Gestart door gedalja, maart 28, 2016, 00:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gedalja

Beste Freaks,

Mijn grasparkiet vliegt sinds een aantal maand niet meer. Ik had het eerst niet in de gaten. Hij heeft ook de laatste tijd last van zijn rechter vleugel(van achter gezien). Soms zit er een veer niet goed. Bij een vliegbeweging zit het weer goed.  Hij kan dus nog wel vliegbewegingen maken. Vooral als hij wil dat ik hem ophaal vanuit mijn stoel als ik weer eens een snack eet. :) Dus de beweging kan hij wel maken. Dat 'ophaal gedrag' is pas sinds een halve maand. Dat heeft hij kennelijk snel aangeleerd. Ik probeer hem wel de  vliegbeweging te laten maken door hem zogenoemd te laten vallen als hij zich vastzet op mijn vinger. Dus niet echt laat vallen. Weet iemand waardoor dit komt? Hij kan overigens uitstekend klimmen. Afstanden omhoog vliegen zijn met maximaal 30cm het maximale. Een jaar geleden vloog hij vrijelijk met hoge snelheden rond in mijn huis. Zijn kooi is altijd open. Hij is ondertussen 5 jaar oud

PS: Buiten vond hij het doodeng, aangezien die toch niet/slecht kan vliegen nam ik hem even naar buiten.

kristofdb

Hey Gedalja

Lijkt met logisch.. Jouw grasparkiet is vast ergens tegen gevlogen.. Ik zou een dokter zijn vleugel eens laten nakijken om zeker te zijn dat ze zich niet verwond heeft.

gedalja

Ik ga morgen even langs de dierenarts.