Help nodig voordat het straks te laat is..

Gestart door marjolein1307, maart 16, 2016, 13:43:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjolein1307

Hi allemaal,

Ik ben net nieuw hier, maar volg dit forum al een tijdje. Zie vaak problemen over het gedrag van grasparkieten maar tot nu toe nog niet het juiste antwoord gevonden dat bij mijn parkietje past.  ::)

Ik zal mij en mijn parkietje eerste even voorstellen: Ik ben Marjolein, 21 jaar oud en heb een parkietje dat nu rond de 3kwart jaar bij ons is, Sammie. Hij zal nu ongeveer een jaar oud zijn. Ik zeg HIJ (en hij/zij heeft een jongensnaam) omdat ons gezegt is dat het een mannetje is. Echter als ik zoek op internet ziet het neusje er meer uit zoals bij een vrouwtje. Ik denk dus zelf dat het een vrouwtje is. Het is een geweldig beesie. Ze is gezellig en is graag onder de mensen.

Sinds een paar weken, iets meer als een maand denk ik al, begint ze erg opstandig te worden. Ze bijt al ze daar zin in heeft, en sloopt echt alles! Ze durft niks te proeven, stukjes kaas, cracker, fruit.. ze probeert het allemaal niet eens. Ze deinst achteruit. Zelfs als je het in haar kooi doet een paar dagen probeert ze het ook niet stiekem te eten als we de kamer uit zijn.

Het slopen is het ergste probleem. Ik heb alles al geprobeerd; trappetje lopen, Nee zeggen op een strenge manier, Een tik geven, rustig met mijn vinger naar haar toe en op een strenge manier tegen haar praten, opsluiten in haar kooi erna en negeren. AL-LES! Ik weet gewoon niet meer wat te doen en mijn moeder wil nu niet meer dat ze los gaat. Ik vind het sneu want ze is gewent om haar kooi vaak open te hebben en als ze er nu een tijdje niet uit mag maar wel mensen ziet en er dus uit wilt, gaat ze in haar voedingsbakje zitten woelen omdat ze denkt dat ze er op 1 of andere manier daar uit kan komen. Maarja.. al het voer dus overal op de kast  :-\ moeder weer boos..

Ik ben bang dat als ik dit nu niet aanpak ik hier later niets meer aan kan doen. En ik ben erg gehecht aan haar, ze doet ook leuke dingen. Ze praat met haar snaveltje tegen mijn mond aan als ik geluidjes maak. En als ik bij haar ga staan gaat haar kuifje omhoog en kijkt ze me zo lief en nieuwschierig aan! Maar ik weet niet hoe ik haar kan laten weten wat ze wel en niet mag. Ze snapt het gewoon niet.

Hopelijk zien jullie oplossingen. Ik ben ten einde raad en iedereen zit maar op Sammie te zeiken terwijl het eigenlijk zo'n lieve grasparkiet is die gewoon niet goed weet wat ze nou wel of niet mag (denk ik).

Liefs,

Marjolein :-*

N@th@lie

Tsja...ze kan broeds aan worden zijn...,ze kan een beetje puberen....,of ze kan een maatje missen.... of mist ze gewoon aandacht.Ik zou haar een maatje geven en als zij echt een pop is dan wel een mannetje erbij en geen popje,want 2 poppen gaat vaker fout dan goed heb ik begrepen.Zorg dan wel voor een kooi die groot genoeg is om 2 parkieten in te houden.En geef alsjeblieft geen tik meer,dat lost echt niets op bij geen enkel dier,het enigste wat je ermee bereikt is dat ze bang word van je hand of juist agressief word(ook uit angst).Ik hoop dat er nog andere mensen zijn met meer ervaring hiermee die je wat op weg kunnen helpen.

marjolein1307

Citaat van: N@th@lie op maart 16, 2016, 14:23:09
Tsja...ze kan broeds aan worden zijn...,ze kan een beetje puberen....,of ze kan een maatje missen.... of mist ze gewoon aandacht.Ik zou haar een maatje geven en als zij echt een pop is dan wel een mannetje erbij en geen popje,want 2 poppen gaat vaker fout dan goed heb ik begrepen.Zorg dan wel voor een kooi die groot genoeg is om 2 parkieten in te houden.En geef alsjeblieft geen tik meer,dat lost echt niets op bij geen enkel dier,het enigste wat je ermee bereikt is dat ze bang word van je hand of juist agressief word(ook uit angst).Ik hoop dat er nog andere mensen zijn met meer ervaring hiermee die je wat op weg kunnen helpen.

Hi, Dankjewel voor je antwoord! Helaas is het niet mogelijk voor ons om er nog een parkietje bij te nemen. Ik hoop dus niet dat dit de enige oplossing is! Tik geven zal ik dan inderdaad niet meer doen. Dacht al dat het geen goede manier was maar wist niet meer wat wel zou helpen. Ik hoop inderdaad dat er mensen zijn die nog meer oplossingen weten?