jaloers op aandacht

Gestart door lucas82, maart 15, 2016, 17:02:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucas82

hallo,

ik heb twee grasparkietjes in huis. een supertam en gezellig popje en een heel lief maar schichtig mannetje. ze zijn dikke maatjes met elkaar en het popje verdeelt haar aandacht netjes tussen hem en mij.  het mannetje probeer ik al ongeveer een jaar ietsje tammer te krijgen, maar tot voor kort had hij weinig interesse in mij (hij at wel uit de hand, maar verder werd hij liever met rust gelaten door mensen). sinds een paar weken komt het mannetje wel naar mij toe om te spelen, maar zodra ik hem aandacht geef word het popje zeer agressief naar hem. ze wil (op zich begrijpelijk, want zo is ze het al een jaar gewend) alle aandacht voor zichzelf.

ik heb geprobeerd om het popje op zo'n moment in een kooi te doen, maar dan word ze helemaal gek, en heb ik de indruk dat ik de jaloezie alleen maar vererger. allebei tegelijk aandacht geven werkt ook niet, want ze blijft aanvallen tot ze mijn volledige aandacht heeft.
ik ben bang dat het mannetje nu mijn aandacht gaat associeren met agressie van zijn vriendinnetje, en dat zou ik echt zonde vinden

hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Loeky

Het vrouwtje is duidelijk jaloers als jij je met het mannetje  (haar vriendje) bezig houdt. Ik zou even naar een andere ruimte gaan met het mannetje. Dat doe ik hier ook als ik het mannetje (de enige tamme) even voor mijzelf wil hebben.

Ik denk niet dat het mannetje de aandacht gaat associëren met de agressie van zijn vriendinnetje.

Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

lucas82

ik heb op dit moment helaas maar 1 ruimte. hopelijk binnenkort verhuizen en dan inderdaad maar een voor een aandacht geven.

dankjewel

josva

Dat heb ik hier ook, heel herkenbaar. Het popje is vrij nieuw en was al snel tam. Het mannetje had ik al langer maar zodra ik met hem speel word ze al gauw aggresief naar hem toe. (hij bijt tijdens het spelen en dat staat zij niet toe en krijgen dan ruzie) dat is vrijwel het enige voor de rest kunnen ze samen wel goed vinden.

wel makkelijk is dat als ik haar roep dat ze naar me toekomt en het mannetje zit vrijwel altijd ergens om me heen te zoeken naar wat ie kan eten (vrijwel alles wat ik in me mond stop moet ie ook hebben, kruipt gerust een beker in ook wil hij bijv. een blikje frisdrank.). Grotendeels zitten ze dagelijks om me heen rustig op een stoel of op me laptop. en krijgen dan ook evenveel aandacht.