Kale plek bij snavel en beide veren

Gestart door Nielsb, maart 10, 2016, 19:17:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nielsb

Begin december hebben we het blauwe parkietje van m'n oma opgenomen, omdat ik vond dat hij er heel slecht uit zag. Hij had ook nog niet eerder gevlogen en kreeg constant snoepstokken, n lekker propje dus. Als ik 'm uit z'n kooi haalde plofte hij direct ter aarde.
Ik besloot dat we hem maar even een tijdje moesten redden en kijken of we er een gezond bezig beestje van konden maken net als z'n zus. Onze parkiet en die van m'n oma komen namelijk uit hetzelfde nest, maar zijn als water en vuur verschillend.

Welnu, hij lijkt maar niet op te knappen ondanks het dieet van gezondere (kracht)voeding, baden en inmiddels al wat vlieguurtjes (nog niet foutloos trouwens).
Hij blijft maar jeuken tussen z'n veren en met zijn neusdopje schuren, maar gaat maar niet in een echte rui.
Kan iemand vertellen of dit ernstig is of dat het met 'n rui over zal zijn?

Alvast bedankt!


Niels

Sara

Wat mooi dat jullie deze knappe bink in huis hebben genomen om zijn gezondheid te redden!  :) Hij zit zo te zien inderdaad niet zo goed in de veren. Ik vind het erg moeilijk om te zeggen wat er aan de hand is. Jeuk doet me eerder denken aan parasieten. Misschien kan je 's avonds een witte doek over de kooi hangen en die er de volgende morgen afhalen om te zien of er puntjes (beestjes) op te zien zijn. Als dat het (niet) is, zou ik eens naar een vogelarts gaan om hem te laten nakijken.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes