Kamervolière groot genoeg ? + wat andere vraagjes.

Gestart door Tweepi, januari 02, 2016, 12:37:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tweepi

Ik heb sinds vandaag twee lieve grasparkietjes.

Ze wonen bij mij in een kamervolière ( Ferplast Brio mini : B 73,5 x D 60,5 x H 160 cm ).
Nu zou ik graag willen weten of hij groot genoeg is voor twee Grasparkieten.

Volgens mij wel, maar ik zou het graag zeker willen weten.

Zouden er in de toekomst misschien nog twee mannen bij kunnen?

Zo ja,... kan ik die er dan gewoon bij zetten?

Waar moet ik dan op letten om te voorkomen dat er geen ruzie komt tussen de mannen onderling?

Neem ik dan het beste jonge Grasparkieten of maakt de leeftijd niets uit?

Kan ik dan ook twee Engelse grasparkieten doen, of is het beter twee gewone grasparkieten erbij te zetten?


Met het oog op het lawaai dat deze vogels kunnen maken,...( ik woon in een redelijk gehorig huis),... is het misschien niet zo handig om er later nog twee bij te nemen........want ik weet dat ze soms nogal lawaai kunnen maken.
De buren weten dat ik twee vogeltjes heb en heb gezegd dat ze het moeten melden als ze er last van krijgen.
Nu zijn mijn buren niet zo moeilijk gelukkig, maar ik wil geen overlast veroorzaken.
Dan is het misschien beter om het gewoon bij deze twee grasparkietjes te houden en ze lekker te laten genieten van de ruimte die ze hebben.



Iris7

De kamervolière lijkt me prima, zeker als je ze ook nog regelmatig los laat vliegen. Ik weet alleen niet of de volière voor vier parkieten geschikt is, maar ik denk van wel, zolang je ze dan regelmatig loslaat.

Je zou nieuwe parkieten eventueel in een aparte kooi ernaast kunnen laten wennen, maar het gaat vrijwel altijd goed als je ze meteen erbij zet. Als je drie mannetjes en één vrouwtje hebt, zouden ze kunnen gaan ruziën om het vrouwtje, maar dat hoeft niet. Gewoon even aankijken.

Qua leeftijd en soort (Engelse grasjes en gewone grasjes) maakt het niet uit.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).