Parkiet 2e dag in huis

Gestart door Piet1234, februari 16, 2016, 11:50:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet1234

Ik heb mijn grasparkiet gisteren opgehaald. Heb toen zijn doosje open gemaakt en hem er zelf uit laten kruipen in zijn kooi. Hij heeft gisteren een tijdje stil gezeten en is daarna zijn kooi gaan verkennen. 24 uur later heb ik hem nog steeds niet zien eten. Na met de kweker gebeld te hebben heb ik hem uit de kooi gehaald. Toen raakte de parkiet volledig in paniek en is van mijn hand gesprongen en heeft laag over de grond een vlucht gemaakt. Toen hij in een hoek van de kamer zat heb ik hem rustig benadert maar heeft hij mij meerdere malen hard gebeten. Heb hem toen maar terug gezet in zijn kooi. Kan het zijn dat ik de vogel ongewild nu al verpest heb 😢

DomiLuna

Hallo, ik heb zelf geen ervaring met grasparkietjes, ik heb zelf een Pyrrhura sinds 2 weken.
Hoe oud is je parkiet? De parkiet moet eerst wennen aan zijn nieuwe kooi, nieuwe mensen, nieuwe dingen.
Maar wel zorgwekkend dat hij 24 uur nog niet heeft gegeten.
Mijn pyrrhura raakt ook helemaal in paniek als hij handen ziet, als ik hem wil pakken etc.
Ook heeft de mijne een aantal vluchten gemaakt, zoals tegen het raam aan en moest ik hem ook vangen.
Toen ging hij mij bijten maar dat heb ik doorgezet, anders weten ze dat als ze bijten dat je hem dan loslaat of niet meer pakt.
Wat betreft het wennen, ik denk dat je hem gewoon de eerste dagen in de kooi moet laten.
Soms naast de kooi zitten en tegen hem praten, fruit en trostgier aanbieden misschien dat hij dat wil eten.
Bij iedere vogel is het natuurlijk verschillen, maar na een paar dagen (zoals ik op veel forums heb gelezen) een keer met de hand in de kooi met wat lekkers en tegen hem praten.