kan iemand mij helpen ???

Gestart door sjoerd, februari 12, 2016, 16:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoerd

hallo allemaal , ik ben aan het uit zoeken wat ik wil . ik zou graag 2 grasparkieten willen of 2 valkparkieten .
alleen ik ben erom aan het twijfelen ...wat makkelijker is om te temmen valk of grasparkieten ...
en ik moet nog alles aanschaffen ...maar welke van de twee ...ik lees verschillende dingen ...
dus kunnen jullie me advies geven ...want ik ben ook in een dierenwinkel geweest maar daar ben ik ,
ook niet echt wijzer van geworden zeg maar ... 

V.Kop

Beste Sjoerd,

De vraag is eigenlijk hoe gehecht je bent aan je dieren. Grasparkieten worden 5 jaar. En kunnen ook tam worden. Valkjes kunnen 18 jaar worden. Dus daar moet je ook even bij stil staan.

Loeky

Dag Sjoerd,

Zowel grasparkieten als valkparkieten zijn papagaaiachtigen en kunnen wel 18 jaar of ouder worden. Dat grasparkieten maar 5 jaar worden is niet waar.
Valkparkieten zijn groter dan grasparkieten en je zult een grotere kooi nodig hebben. Ze zijn allebeide ontzettend lief. Weet wel dat niet alle grasparkieten tam worden. Mijn advies is om eens te gaan kijken bij iemand die valkparkieten en bij iemand die grasparkieten heeft.
Daarna kun jij je keuze maken. Succes! :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

V.Kop

o gelukkig had al het idee dat ik een verkeerde keus had gemaakt, wat een opluchting wel raar dat ik dan dacht dat ze maar 5 werden, waar ik dat dan vandaag heb? Nou ja....