Wat Nu?

Gestart door Jootjuh1991, december 09, 2005, 18:57:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jootjuh1991

Hoi hoi,

Ik heb echt goed gezocht op de site maar ik kon het niet vinden, dus zoek ik het hier maar op.

Ik heb een probleempje met m'n parkiet.
Ik heb al een keer eerder naar dit forum geschreven omdat ik nog een parkietje wou aanschaffen, maar dat is me niet gelukt omdat ik het zelf moet betalen en dat is net te duur.
Dus heb ik besloten om m'n parkietje tam te maken. Maar hij is al 2....Kan dat dan nog wel? Maar daar gaat mijn vraag niet over.

Het probleem is namelijk dat ik bang ben voor mijn parkietje en mijn parkietje voor mij! Ik schaam me er echt voor maar ik moet gewoon weten wat ik moet doen :(

Ik ben bang dat m'n parkietje gaat bijten enzo (heeft ie al wel es gedaan).Ik vind het ook heel eng als ie gaat vliegen maar ik weet eigelijk niet precies waarom En ik merk aan mijn parkietje dat als ik  naar z'n kooi loop Figaro heel zenuwachtig gaat doen en snel naar het hoogste stokje klimt en daar doodstil blijft zitten. Ik heb al wel gekeken bij tam maken hier op de site enzo maar dat durf ik niet! Maar ik wil echt heel graag dat in ieder geval mijn parkietje niet meer bang voor mij is. En eigelijk wil ik gewoon een tam parkietje.

Ik wil mijn parkietje niet kwijt maar het gewoon gezellig samen hebben zeg maar... :unsure:

Wat moet ik doen???

Groetjes Jolien

boefje

Heey..
Misschien moet je laten merken dat je niet bang bent want volgens mij voelen parkietjes/ vogels aan ik ben al zo vaak gebeten het is een vervelend gevoel , ik heb geleerd om boven je pijngrens te staan dus als ze bijten je vinger gespannen houden en tja hoe leg ik dit bij mij werkt het in ieder geval misschien kun je eerst proberen een vinger in de kooi te steken heel rustig en dit een paar keer per dag te doen zodat ze kunnen wennen aan je hand... voor de rest dat je bang bent voot het vliegen moet je niet doen ze kunnen je niks doen (alhoewel mijn parkiet een lastige landding moest maken omdat ie moe was vloog hij terwijl ik aan het gapen was met zijn pootjes in mijn mond   :blush: )

succes ermeej

groetjes

Parkieten-Freak

Allereerst Jootjuh zou je jezelf af moeten vragen waar je precies bang voor bent.
Als je dat gedaan hebt, ga je kijken of die angst van jou nou wel zo reeel is. :)
wordt vervolgd.