Wisselvallig

Gestart door loes0ee, februari 04, 2016, 15:45:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

loes0ee

Dag mensen,

Sinds oktober heb ik een parkietje. Aangeschaft toen hij 9 weken was dus het proces van tam maken lag voor mij. Ik heb vele uren voor de kooi gespendeerd maar echt tam wordt mijn parkiet Pitu maar niet. Er zijn dagen geweest dat hij zonder angst op mijn vinger kwam zitten en vrolijk alles onderzocht, maar tegenwoordig bijt hij...en hard ook. Als ik thuis ben zie ik dat hij de hele dag actief is, geen moment zit hij stil. Het lijkt bijna alsof hij niet meer leuk speelt met zijn speeltjes maar alsof hij ze aanvalt. En zodra ik mijn hand rustig in de kooi steek zijn mijn vingers ook het doelwit.

Help...ik heb Pitu nu al 4 maanden maar tam is hij niet ook al heb ik er veel werk in gestopt. Mijn vriend heeft ooit iets gelezen over parkieten in de puberteit. Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn? Wat kan ik doen om een beter band te krijgen met mijn parkiet?

Ik snap hier helemaal niks van.

Loeky

Niet alle parkieten worden tam. Is het een vrouwtje of mannetje? Ja parkieten komen inderdaad ook in de puberteit. Wat je parkietje ook mist is een maatje. Parkieten zijn groepsdieren en ze zijn gelukkiger met zijn tweeen.
Als je een parkietje alleen houdt heeft het echt heel veel aandacht nodig. Lukt je dat, dan is het prima, maar anders is een maatje de beste oplossing.

Succes :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

loes0ee

Bedankt voor je reactie!

Het is een mannetje. Het is nog niet heel goed te zien maar er is een beetje lichtblauw te zien rondom zijn neusgaten dus daar concludeer ik dat uit.

In de dierenwinkel is mij verteld dat het slimmer was om eerst te beginnen met 1 parkietje en die tam te maken, en dan pas een maatje te kopen. Is dit waar of juist alleen maar zielig?
In principe ben ik veel thuis maar de ene dag natuurlijk meer dan de andere dag. En ik geef hem veel aandacht.